Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Periodisk fasta, klimakteriet och viktnedgång

Jag följer Blossom Tainton på instagram och hon har gått ner 5 kg på ett par veckor med varannandagsmetoden som jag tror hon kallar den. Hon äter strikt utan kolhydrater varannan dag. Verkar funka! 

Själv äter jag två måltider om dagen sedan rätt länge. Det funkar bra för mig. 

• Mrs Moneybags
    Billie38 skrev 2023-07-12 16:58:55 följande:
    För ts verkar lida av ångest över sin vikt trotts att det faktiskt bara handlar om ett par kilo från där hon vill vara.

de flesta kvinnor kämpar och har ångest över vikten, känner att de inte duger som de är och känner att de behöver prova diet efter diet istället för att bestämma sig för att må bra som de är. Är kosten, aktivitetsnivån och hälsan bra så ska det inte behövas massa dieter utan kroppen mår bra som den är då.

ts verkar undrande om hon är den enda. Nej hon är långt ifrån den enda som kämpar med vikten, speciellt i klimakteriet. Men många har också lärt sig acceptera att kroppen förändras och är inte villiga att ständigt gå på diet för att "se bra ut".

tipset om läckbergs sommarprat är för att sätta det i perspektiv och se hur osund det är med detta ständiga fokus på vikt. Kände du inte igen dig så får du vara glad för du aldrig haft den typen av problem med vikten.

Man kan ju vara missnöjd med sin vikt utan att ha Camilla Läckbergs ångestsyndrom. Och man behöver inte acceptera att gå upp och upp i vikt år för år utan att göra något åt det. Precis som du själv säger handlar det om att anpassa kost och aktivitetsnivå till ens egen kropp så att man mår bra och har en hälsosam vikt oavsett ålder. 

Det känns som att Camilla Läckberg förtjänar en helt egen tråd eftersom hennes sommarprat väckte många känslor. 

Svar på tråden Periodisk fasta, klimakteriet och viktnedgång