• Anonym (Man 30 år)

Hon vill ha sex ute i naturen/trädgården

Hej!
    Jag och min fru som varit gifta sedan vi var 25. Vi har båda lärt känna varandra redan när vi var ung vuxna. Det klickade redan då och vi delar gemensamma intressen, framförallt när det kommer till natur och djur. Vi har länge pratat om att vilja bo i skogen m.m.

Vid 27 års åldern så slog våra drömmar ihop. Vi tjänar bra och köpte ett hus ganska så långt bort och helt enkelt rätt så in i skogen.

Det är i princip skog/träd runt hela våran hus.

Både hon och jag pratar om att det skulle vara ''skönt att komma bort ifrån samhällets kontroll'' och bara leva för oss själva.

I alla fall, så har det dykt upp något som för mig är svårt. Hon vill ha samlag på vår bakgård. Det är soligt och varmt. Hon tycker dessutom att vi borde ha varit nakna för länge sedan. Men det är ingenting jag känner för, eftersom det finns lag och regler. Då har en dispyt dykt upp mellan oss. Att jag ''lyssnar'' för mycket på regel och lag och ''kedjar fast mig'' i onödan.

Jag förstår att det här sexet utomhus och dessutom på vård bakgård handlar mest om att vilja komma så nära naturen som möjligt, eftersom vi båda har ett sådant intresse. Men sex, det är att ta i, tycker jag.

Jag är både ''tråkig'' och ''jobbig''. Men jag börjar tänka på det hon har sagt och tänk om det är så enkelt, som att jag tänker för mycket och ''kedjar fast mig''-

Vi bor trots allt ganska långt bort. Men jag har samtidigt min karriär/jobb, om något kommer fram, så skulle jag förlora allt, mest troligt. Vi har ibland pratat om att gå nakna i skogen, men jag tyckte alltid att det mest ''bara'' var prat. Men jag börjar tänka om hon kanske är mer seriösare än vad jag är, med att komma närmare till naturen.

Hjälp, snälla. Är jag dum eller har någon erfarenhet om detta? Är lagligt, så länge ingen ser? Det är ju ändå vår tomt och vi har i princip inga grannar.

• Svar på tråden Hon vill ha sex ute i naturen/trädgården
  • Anonym (Tick)

Kolla upp så området inte vimlar av fästingar. Det har ökat på en del platser senaste åren. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Man 30 år)
    Anonym (Tick) skrev 2023-06-09 11:15:39 följande:

Kolla upp så området inte vimlar av fästingar. Det har ökat på en del platser senaste åren. 

Främst så vill vi/jag veta om det ens är lagligt.
    Anonym (Skål!) skrev 2023-06-09 11:16:16 följande:

Det är ju ändå fredag.

Jösses, dessa inlägg och inbillningen över att allt är troll. Vart någonstans får dig att tro att det är trolltråd?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Man 30 år)
    Anonym (Skål!) skrev 2023-06-09 11:30:53 följande:
    Du har redan börjat ser jag. 
    Kan du sluta?

När du skriver så som du gör, så kommer andra att haka på och också börja tro saker. Lägg av, är du snäll.
  • Anonym (A)

Kan bara tala för mig själv. Jag har ingen connection med naturen på det sättet som ni verkar ha. Jag älskar att vara i naturen då och då och jag älskar att promenera längs havet.
    Min första pojkvän var jag tillsammans med i 5 år under tonåren och redan då märkte jag att jag blev extra sugen på sex när jag var i solen. 

om vi låg på gräset och sola eller på stranden tex.
    har haft mycket sex ute i naturen!
    det är något visst med solen och frisk luft och allting istället för ett mörkt sovrum!

just värmen från solen? jag kan inte förklara det men det bara är så. Jag blir avslappnad, glad av att vara ute och blir då mer sugen.

jag är för övrigt också mer intresserad av sex typ på morgonen när jag är utvilad och avslappnad. Även om jag vilar på dagtid.
    är sällan sugen på kvällen när jag är TRÖTT.

så ja. Jag tror nog jag kan förstå varför hon vill ha sex utomhus. 

Jag ha haft 3 långa förhållanden och jag har haft sex utomhus med samtliga. Min sambo jag är med nu är pappa även till mina barn har vi vanligt sex hemma i sängen. Det är ju lite annorlunda när man har barn! Men foetfarande är jag helt klart mer sugen efter en dag utomhus! 

Av nyfikenhet googla jag precis hornier su, honry sun och det finns visst forskning på att man faktiskt blir mer sugen av solsken! 

men om inte båda känner för det och är avslappnade ska man såklart inte göra det! Jag skulle aldrig förespråka att ha sex för någon annans skull. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Tick)
    Anonym (A) skrev 2023-06-09 11:33:20 följande:

Av nyfikenhet googla jag precis hornier su, honry sun och det finns visst forskning på att man faktiskt blir mer sugen av solsken! 

Speciellt kvinor blir det. Känsligare hud och njuter av solen och värmen.
  • Anonym (Nyfiken)

Fundera inte så mycket. Det är väl bara att göra det.

En erfarenhet rikare bara. Kanske blir det inte alls så fantastiskt som hon tänker, eller så blir det bättre.

Bor ni ensligt lär ni märka om nån närmar sig.
    Även om det rent formellt är olagligt så skulle väl i princip alla som upptäcker det lämna er ifred så ni får göra klart det ni gör. Jag har svårt att förstå varför nån skulle anmäla en sån sak om ni håller till på er mark/ tomt utan insyn. Skilnad om det skedde mitt på ett torg vid rusningstrafik eller så.

Du lever bara en gång. Bättre våga än leva utan erfarenheter i livet.

Och ja, jag har gjort det utomhus, i havet. Kul grej men inte så fantastiskt i övrigt. En liten kick för stunden. 

Bejaka din fruGlad

• Lenin1958

Knulla på bara. Så enkelt är det

• Mandel

Om ni bor avskilt så är det väl bara att köra på!
    Så länge man inte gör det medvetet på en plats där man vet att mycket folk rör sig så är det väl alltid bara at köra på.

Önskar så innerligt att jag kunde hitta en medspelare som gärna har sex och det vart som helst i princip när andan faller på.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Tecum

Det är fullt lagligt att ha sex på bakgården eller ute i naturen så länge ingen annan störs av det, så enkelt är det.

• KimLinnefeldt

Vi gjorde det på olika små öar i Stockholms skärgård. Skönt att känna solen värma axlarna, känna brisen i de små håren på kroppen. Det är något djuriskt med att vara helt nakna i naturen och knulla som djur.

Men... jag behöver känna mig avspänd och lugn, och det är svårt utomhus. En gång upptäckte vi en kanot som kom glidande väldigt tyst och nära.

Bästa är kanske på en höjd, där man inte blir överraskad.

Mitt förslag till TS är att börja med att testa på en plats där ni båda kan både känna er tända och trygga. Tydligen inte hemma på uteplatsen. Möjligen skulle det gå om ni använder en ställning som funkar utan att det syns alltför mycket.

• Anonym (J)

Sex ska bygga på samtycke så givetvis ska du inte göra nåt du inte vill. 

Men nej, du kommer inte bli anmäld eller bli av med jobbet för att du har sex i din trädgård ute på landet.

• Anonym (ModerNatur)

Om du absolut inte vill så ska du ju säga nej och hon får respektera det.

Men om du vill testa men är rädd att någon ändå ser så kan ni ju köpa någon typ av insynsskydd eller köpa snabbväxande buskar och plantera, göra ett litet hörn någonstans på bakgården där det blir natur men där ni satt upp såpass mycket skydd att ingen kan se.

• Anonym (Naken man 40+)
    Anonym (Man 30 år) skrev 2023-06-09 11:09:59 följande:

Jag är både ''tråkig'' och ''jobbig''. Men jag börjar tänka på det hon har sagt och tänk om det är så enkelt, som att jag tänker för mycket och ''kedjar fast mig''-

Vi bor trots allt ganska långt bort. Men jag har samtidigt min karriär/jobb, om något kommer fram, så skulle jag förlora allt, mest troligt. Vi har ibland pratat om att gå nakna i skogen, men jag tyckte alltid att det mest ''bara'' var prat. Men jag börjar tänka om hon kanske är mer seriösare än vad jag är, med att komma närmare till naturen.

Hjälp, snälla. Är jag dum eller har någon erfarenhet om detta? Är lagligt, så länge ingen ser? Det är ju ändå vår tomt och vi har i princip inga grannar.

Ja TS du är absolut tråkig! 

Slappna av lite, livet är för kort för att oroa sig om bagateller. Solig

Klart som fan det är lagligt och skulle någon sparka dig från jobbet för att du knullat frugan på din tomt så kanske det inte är något vidare jobb att ha. 

Du har en fru som vill älska med dig ute i naturen! Vad är problemet??

Det är ju inte precis som att hon köpt sen en 50 centermetes motor driven anal körare 3000 som hon vill prova på under publik! Tomte
  • Anonym (abc)

Ja du tänker för mycket på hinder som inte finns, håller med din fru. Såklart det inte är olagligt att ha sex på sin egna avsides belägna tomt. 

Börja njut mer och tänk mindre. 

• Anonym (Engelska)
    Anonym (abc) skrev 2023-06-09 19:15:03 följande:

Ja du tänker för mycket på hinder som inte finns, håller med din fru. Såklart det inte är olagligt att ha sex på sin egna avsides belägna tomt. 

Börja njut mer och tänk mindre. 

Håller med.
    tänk mindre och njuta sexet utomhus 
  • Anonym (Fröken Zoom)

Jag har haft sex ute i ett vältrafikerat naturreservat två gånger hittills i år och ena gången blev vi sedda av en joggare. Alla överlevde och ingen polis inblandad.

Varför skulle du bli av med jobbet för att du har sex på din egen tomt om ni inte ens har grannar i närheten, tror du?

Sex på allmän plats

Hej! Jag undrar om man kan bli straffad om man smygtittar på ett par som tex har sex ute, dvs kan det räknas som ofredande, kränkande eller liknande och spelar det i så fall någon roll om det inte är meningen att bli upptäckt? Omvänt, kan man bli straffad för att ha sex ute om man råkar bli upptäckt eller är det ok på offentlig plats som skog, strand om man smyger undan någonstans och inte gör det helt öppet?

LAWLINE SVARAR

Hej, och tack för din fråga! 

Att titta på ett par som har sex på allmän plats är ej straffbart. 

Att däremot ha sex på allmän plats kan vara straffbart om det upptäcks. Rubriceringen blir beroende av omständigheterna, men tänkbara rubriceringar är: sexuellt ofredande (möjligtvis också vanligt ofredande) eller förargelseväckande beteende.

Om sexualakten utförs någorlunda diskret torde förargelseväckande beteende (brottsbalken 16 kap 16 §) vara det troligaste utfallet vid fällande dom. Straffet för förargelseväckande beteende är penningböter.

Huruvida uppsåtet är att upptäckas eller inte i det specifika fallet spelar ingen roll eftersom paragrafen är utformad på så vis att det räcker att beteendet är "ägnat" att väcka förargelse. 

Detta innebär att beteendet typiskt sett ska vara förargelseväckande enligt allmänt rådande normer vilket sex på allmän plats torde vara.
    --

Förargelseväckande beteende
    Enligt 16 kap 16 § brottsbalken kan den som för oljud på allmän plats eller annars offentligen beter sig på ett sätt som är ägnat att väcka förargelse hos allmänheten dömas till förargelseväckande beteende. Straffet för detta brott är penningböter. Att ha sex på sin egen tomt behöver inte vara brottsligt i sig, men om det äger rum på en plats där andra grannar kan se kan det vara fråga om förargelseväckande beteende.

www.familjensjurist.se/fraga-juristen/kopa-hyra-ut--salja/problem-med-granne/~:text=F%C3%B6rargelsev%C3%A4ckande%20beteende&text=Straffet%20f%C3%B6r%20detta%20brott%20%C3%A4r,vara%20fr%C3%A5ga%20om%20f%C3%B6rargelsev%C3%A4ckande%20beteende.

• Anonym (Janne)

De är väl bara ha sex så länge ni försöker vara på dold plats. 
    Bor själv i en mindre stad i radhus och vi har haft sex ute våran tomt både mitt på dagen och varma nätter. Man får vara lite försiktig och komma in i henne.

Svar på tråden Hon vill ha sex ute i naturen/trädgården