• Anonym (tvållisa)

Ge mig tips på duschtvål

Hej, ge mig tips på bra duschtvål. Någon bra som luktar gott.
    Vilken brukar du använda?

• Svar på tråden Ge mig tips på duschtvål
  • Anonym (lödder)

Nivea Power Fresh

• Anonym (M)

Vad är det för skillnad på duschtvål och duschgel shower gel? Eller är det hård tvål ni menar? Duschschampo finns det också något som heter?

• Bella 2020

Decubal duscholja med citrusdoft eller Winter Jasmin från Bodyshop (kan vara en säsongsprodukt) Gillar också Green tea från Elisabeth Arden. LDB är en doft jag gillat sen länge.  Brukar variera mig lite.

Vad de kallar det beror nog mest på produktansvarig för just den produkten och vad som är trendigt att kalla det just nu, sen finns de olika typer av produkter. Tex duschskum. De kommer i lite olika former. Olja är med olja i och bra för torr hud,men även den löddrar. Duschtvål är nog klassisk tvål. Duschcreme är ofta med andra tvättaktiva ämnen än just tvål. Duschgel är gissningsvis något åt tvålhållet. Läs på förpackningen eller köp produkten på ett apotek och be personalen berätta.  Finns en hel uppsjö med olika typer av produkter. Duschschampo är en kombinationsprodukt som används som schampo också. Det är nog bättre att köpa ett milt schampo i så fall och använda det till hela kroppen om man vill ha nåt sånt. 

• Anonym (L)

Maria Åkerberg schampo/duschtvål. Smidigt då det är allt i ett. Inga sulfater som kan torka ut huden.Bara naturliga ingredienser.  Finns i olika dofter. 

• Anonym (MY)

Molton brow. Dryg och finns i många fina dofter.

• Anonym (A)

Rituals, många dofter att välja på.

• Anonym (Micke duschar)

Rosa Principessa från Nesti Dante är min favorit. 

• JohnnyDeppig

För daglig användning är ju Dove mest prisvärd, dessutom väldigt dryg och krämigt lödder.

• Anonym (Gunsan)

Öppna flaskorna på affären och sniffa. Välj den eller de du tycker doftar bäst. Svårare än så behöver det inte vara. Klart individuellt vad man gillar. Ha ett gäng hemma att välja mellan allt efter behov och humör. 

Svar på tråden Ge mig tips på duschtvål