• Anonym (tvållisa)

Ge mig tips på duschtvål

Hej, ge mig tips på bra duschtvål. Någon bra som luktar gott.
    Vilken brukar du använda?

• Svar på tråden Ge mig tips på duschtvål
  • Anonym (tvållisa)
    RaYzLeR skrev 2023-06-13 18:44:57 följande:
    Jag tycker att den är bra och luktar gott, trots att den är billig. Glad
    ok!
  • Anonym (tvållisa)
    Bella 2020 skrev 2023-06-13 18:59:42 följande:

Green tea, den klassiska. 

Den ska jag testa
  • Anonym (Gunsan)
    Anonym (tvållisa) skrev 2023-06-13 18:51:04 följande:
    tänk om någon ser?
    Äsch då. Många gör det. Produktkontroll. Sniffar du inte på sköljmedel heller? Det gör jag. På deo också. 
  • Anonym (vänster är ett skällsord)

Finskt tjärschampo !!!

Billigt, naturligt och luktar svingott.

Min hud bryr sig inte nämnvärt om jag så tvättar mig med änglablod eller blästersand, men tjärschampot ska tydligt även vara jävligt bra när man har känslig hud...

• Anonym (Mmmm)

Sol de Janeiro duschcreme på sommaren. 
    Wild Jasmine från Body Shop på vintern. 

• Anonym (M)
    Anonym (tvållisa) skrev 2023-06-13 18:42:12 följande:
    Ni får gärna tipsa om alla sorter, bara man kan använda dem att tvätta sig med.
    Har du någon favorit?
    Jag använder såpa eller citronsåpa. Även till håret. På grund av att det både är skonsamt mot miljön och mycket billigt. Och doften är helt OK. Men när jag vill lyxa till det så har jag sandalwood duschgel från Gamla Tvålfabriken. Har även andra produkter från dem. Vill gärna ha svensktillverkat.
  • Anonym (MY)
    Anonym (tvållisa) skrev 2023-06-13 18:38:35 följande:
    Den är dyr va?
    Vilka dofter är bäst?

Köper alltid på minst 20% rea annars får det vara. Väldigt dryg. Orange & Bergamotte gillar jag. Ibland finns småfflaskor på rea så kan man testa flera. Perfekt storlek för träningsväskan :)

https://www.boozt.com/se/sv/molton-brown-ltd/discovery-body-care-collection_32160014/226134366?localLanguage=1&gbraid=0AAAAAC9jUfxvQg_dPrhBA_AhcECcdTvJJ&gclid=CjwKCAjwp6CkBhB_EiwAlQVyxe7UHl-nfP1vmgTRcRvh-ibWpszYU_P_W1uBkokI-QD4FtzEFnbBURoC60sQAvD_BwE

• Anonym (tvållisa)
    Anonym (Gunsan) skrev 2023-06-13 19:25:52 följande:
    Äsch då. Många gör det. Produktkontroll. Sniffar du inte på sköljmedel heller? Det gör jag. På deo också. 
    ok
  • Anonym (tvållisa)
    Anonym (vänster är ett skällsord) skrev 2023-06-13 19:27:40 följande:

Finskt tjärschampo !!!

Min hud bryr sig inte nämnvärt om jag så tvättar mig med änglablod eller blästersand, men tjärschampot ska tydligt även vara jävligt bra när man har känslig hud...

Tjärshampoo! Det var nytt för mig
  • Anonym (tvållisa)
    Anonym (Mmmm) skrev 2023-06-13 19:33:42 följande:

Sol de Janeiro duschcreme på sommaren. 
    Wild Jasmine från Body Shop på vintern. 

vad luktar sol de janeiro
  • Anonym (tvållisa)
    Anonym (M) skrev 2023-06-13 19:35:27 följande:
    Jag använder såpa eller citronsåpa. Även till håret. På grund av att det både är skonsamt mot miljön och mycket billigt. Och doften är helt OK. Men när jag vill lyxa till det så har jag sandalwood duschgel från Gamla Tvålfabriken. Har även andra produkter från dem. Vill gärna ha svensktillverkat.
    såpa? Nej, sluta
  • Anonym (tvållisa)
    Anonym (MY) skrev 2023-06-13 20:06:08 följande:

Köper alltid på minst 20% rea annars får det vara. Väldigt dryg. Orange & Bergamotte gillar jag. Ibland finns småfflaskor på rea så kan man testa flera. Perfekt storlek för träningsväskan :)

https://www.boozt.com/se/sv/molton-brown-ltd/discovery-body-care-collection_32160014/226134366?localLanguage=1&gbraid=0AAAAAC9jUfxvQg_dPrhBA_AhcECcdTvJJ&gclid=CjwKCAjwp6CkBhB_EiwAlQVyxe7UHl-nfP1vmgTRcRvh-ibWpszYU_P_W1uBkokI-QD4FtzEFnbBURoC60sQAvD_BwE

fin
    tack
  • fultextad användarhandbok

Jag kan rekommendera klorin till håret och tvättmedel till kroppen. Duscha gärna med kläderna på och använd tvättmedel så slipper du tvätta separat. Annars så finns det förutom tjärschampo även tjärtvål.

• Anonym (Bäst)

Barnängens dush med olja, Monoi. Alla Barnängens produkter är Veganska, alltså inte testade på djur 🤗 och bra för miljön. Dessutom passar dom alla åldrar. Jag tycker denna doftar gott. Men lukta dig fram. Dessutom är oljan lite smörjande, utan att man känner sig oljig/klibbig efteråt. OCH billig! Ca 20-lappen, beroende på var du köper.

• Anonym (Bäst)
    Anonym (vänster är ett skällsord) skrev 2023-06-13 19:27:40 följande:
    Ge mig tips på duschtvål

Finskt tjärschampo !!!

Usch! Jag tycker den stinker vidrigt, men smaken är som baken Glad
  • Anonym (vänster är ett skällsord)
    Anonym (tvållisa) skrev 2023-06-13 20:10:13 följande:
    Tjärshampoo! Det var nytt för mig
    Diggar man naturliga skogsdofter så är den grym.

LIDL brukar sälja nån i en brun plastflaska för typ 15:- som är helt ok.

Prova om du är sugen, du kan ju lukta i butiken i alla fall.
  • Anonym (Alice)

Brukar köpa från Korres eller L'Occitane om jag vill ha nåt lite finare (som ändå inte är svindyrt). Från Korres föredrar jag Santorini Grape eller Thyme Honey, men ärligt talat, alla deras dofter luktar väldigt gott. Från L'Occitane väljer jag oftast den med verbena eller någon av deras shower oils. 

• Anonym (Ulrika)

Vi köper på Ica en ekologisk för barn med doften Röda bär. Mild mot huden och blygsamt parfymerad. 

• Anonym (Soapy)

Sedan flera år använder jag endast hårdtvål. Tillverkning och färre ingredienser är skonsammare mot miljön och ingen plastflaska, bara pappersomslag.

Min duschtvål heter Maja. Den har funnits i flera decennier och tillverkas i Spanien. Den är ljusbrun, rund, lyxigt inslagen i veckat svart silkespapper och säljs i en avlång box med tre 100gramstvålar i. Jag köper dem via Amazon och senaste köpet gick på 74kr för en box. Billigt för så dryga tvålar och av så hög kvalitet. Finns även hos Lyko , men en femtilapp dyrare. Doften är underbar. Fräsch, kryddig. Maja Badtvål Rund 140gDet  finns även en  ton av ros och nejlika . Doften stannar länge på huden.

Svar på tråden Ge mig tips på duschtvål