• molly50

Otrohet

Anonym (Sårad) skrev 2023-06-14 14:00:45 följande:

Tack för svar. 

Jag orkar inte ta tag i skilsmässa just nu. Skilsmässopappren beställdes dagen efter otroheten och finns hemma. Läser vad ni skriver och tar till mig, tacksam för råd. Ingen att prata med det om heller då jag inte vill att folk ska veta. 

Du behöver inte fatta några stora beslut nu när du ännu befinner dig i chock.
    Men varför vill du inte att någon ska få veta? Det här är ju inte ditt fel.
    Du kan behöva få det här ur dig och få bolla dina tankar med någon.
    Då kanske du kan tänka klarare sen. 
    Om du inte vill prata med någon i din familj eller en vän så finns ju alltid möjligheten att prata med en samtalsterapeut t ex.
  • molly50
    Nets skrev 2023-06-14 15:48:20 följande:

Om man som du berättar och som du tar åt dig är inte bra för din och hans framtid.
    var ömsinta mot varandra och ta honom till dig, ge honom den kärlek som han kanske under en tid saknat
    Låt honom knölla dig för det kanske är det han saknat, lev om i sängen och sätt inga gränser i sexlivet se hur ert liv blommar upp och du åter finner den glädje som ert liv kan ge, lycka till.

Sista utvägen prata med en präst, de har tystnadsplikt, kanske tillsammans.

Varför ska hon låta honom knulla henne efter vad han har gjort?
    För vissa kanske det funkar för att friska upp sexlivet,men inte för alla.
    En del vill inte ens se åt sin parttner efter en otrohet. Än mindre ta i honom/henne.
    Om det var deras sexliv han såg som ett problem så borde han ha tagit upp det till diskussion med TS innan han valde att öppna gylfen för någon annan. 
  • molly50
    Anonym (Sårad) skrev 2023-06-14 22:09:36 följande:

Jag var med på samma tillställning / fest och fick det berättat av den han var otrogen med. Dom gick iväg och var borta en lång stund och direkt efter berättade tjejen det för mig och för sin egen man som också var där och hon tyckte visst att det var jättekul (skrattade när hon berättade vad dom gjort). Pinsam och full. Båda två. Så vidrigt. 

Min make minns inget. Säger han. 

Vi har pratat massor  Han har nog mest ångest över att han är påkommen och bryr sig nog inte om händelsen. Jag vet inte. Han är ganska bra på att inte visa vad han känner.. Själv säger han att han hade blivit vansinnig och gjort slut på studs. Men han förväntar sig tydligen att jag ska stanna. 

Jag vet inte. Jag kommer nog att lämna till slut men just nu gör allt så ont. Vill bara glömma. 

Återigen. Tack för era tankar och ord  Jag vet att jag borde prata om det men tycker allt är pinsamt  

Det låter som rent BS att din man inte minns något. 
    Det låter mest som en patetisk ursäkt för att slippa ta konsekvenserna.
    Du förtjänar bättre.
  • molly50
    Anonym (Sårad) skrev 2023-06-19 20:48:04 följande:

Självklart gör jag det. Hela kvällen var bara hemsk. Hans alkoholproblem har inte heller varit lätt att hantera liksom hans ekonomiska problem. Det bara kändes helt överjävligt med otrohet på allt också. Allt annat kan jag hantera och göra något åt men otrohet är liksom svårare. Och gör mer ont  

Jag vet att jag borde gå. Det är inte så enkelt  Jag ska orka ta tag i det också. Klarar mig gott själv och skulle ha ett mycket bättre liv som ensam. Det är kraften att ta sig dit som inte finns. 

Har du någon du kan prata med?
    Du kan behöva stöd.
    Och kanske en samtlasterapeut kan vara något för dig?
    Finns det barn inblandade?
Svar på tråden Otrohet