• Tyra myra

Otrohet

Anonym (Sårad) skrev 2023-06-19 14:03:17 följande:

Det går inte att citera era inlägg men tacksam för era tankar och råd  

Till Camilla: Det var en engångsgrej. Vi träffade paret den kvällen och satt tillsammans, pratade och umgicks. Min man och kvinnan var redlöst berusade - kunde knappt stå eller gå  De två fick inte heller beställa mer i baren  Ja och sen gick dom iväg en lång stund för att sedan komma tillbaka med den ?trevliga? informationen  

Vad jag vet så har han inte varit otrogen tidigare. Inte heller i sitt 20 åriga långa tidigare förhållande heller. 

Jag mår bättre. Han är inte förlåten och kommer aldrig att bli. Hur jag ska göra vet jag inte än. Många tankar. 

Jag tycker att det hela verkar väldigt besynnerligt hela historien. Om din man var så redlöst berusad att han knappt kunde gå och stå så var han knappast i stånd att vara otrogen. Vad de gjorde och inte gjorde är knappast lönt att spekulera om.

Om jag var du skulle jag inte lägga någon större vikt vid vad som kanske skulle ha hänt. Vad jag däremot skulle ta upp med min man är faran att supa sig redlöst berusad.
  • Tyra myra
    Anonym (Sårad) skrev 2023-06-19 15:46:06 följande:
    Jag har själv dom tankarna. Tror inte han var kapabel till att få till det. Vet ju bara vad kvinnan berättade. Men genom att ens försöka vara otrogen tycker jag passerar en gräns. Alkohol är tyvärr också ett problem som jag har försökt få honom att hantera men har gett upp. Ganska tröttsamt.
    Du kanske inte ska lägga så stor vikt vid vad kvinnan sa. Det är inte första gången någon ljuger för att så missämja mellan par. 
    Om du redan försökt tala med honom om drickandet så har du ju nu fått ett ess i rockärmen. Nu kan du ju bevisa vad det för med sig.
  • Tyra myra
    Anonym (Camilla) skrev 2023-06-20 09:07:29 följande:

Huga! Du beskriver även hans alkoholproblem. Det verkar ha funnits med en längre tid. Då kan jag gissa att du har fått rädda honom ur situationer han ställt till med under många år. Nu blev måttet rågat på alla fronter när han vinglade iväg med en annan kvinna. 

Har du funderar kring medberoende? Det gör att det inte är enkelt att agera. Du skrivet också att du inte vet om du har kraft och ork. Klart allt känns övermäktigt just nu. Du behöver inte utåt sett göra något men börja att planera hur du vill gå vidare. Fundera på hur du vill göra en separation. Allt det praktiska. Hör dig för osv. Sakta men säkert kommer det att klarna och då tror jag att styrkan också kommer. Du blir säkrare och tryggare. Just nu är det bara ett stort kaos inom dig. Det är heller inte helt dumt att ha en samtalskontakt under den här krisen. Det ska din hälsocentral kunna erbjuda dig. Hör av dig dit och be om hjälp. Det är inte ett dugg pinsamt utan helt normalt att behöva vid livskriser. Det skulle göra dig gott och få verktyg att hantera situationen och insikter i bl a medberoende. Du kommer att ha hög igenkänningsfaktor. 

Luta dig tillbaka och hämta andan sen kör du! Du är värd så mycket mer än den situation du är i nu. En stor varm kram och lycka till. 

Mycket bra skrivet. Håller med om varje stavelse
Svar på tråden Otrohet