Utseende. Du är så fin.
Jag är trött på allt handlar om utseende. Man ser ofta när kvinnor lagt upp en bild. Kommentarer som "du är så fin". Ja, du är fin. Många tycker det, så du är nu en bättre människa.
Jag har också fått komplimanger från kvinnor, trots att jag är man. Men oftare så har det varit negativa kommentarer.
Jag vill inte höra ett enda ord till om mitt utseende, oavsett om det är en komplimang. Jag har inga bra associationer till det, och känner istället en stor press att jag måste vara fin alltid. När jag var ung så var jag starkare och snabbare än vad jag är nu, och jag kan aldrig bli så igen. Men det var inte tillräckligt. Kvinnor klankade ändå ner på min kropp, det var aldrig bra.
Så jag vill aldrig mer höra nåt om hur jag ser ut.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-06-15 10:23
Lite exempel på kommentarer som kvinnor får.
Snygging
Snygg
Vad vacker du är
Vackraste du
Så fin
Pangbrud du
Daaaaamn grl
Vacker som en dröm
Så jäkla snygg
Ooh la la
Nice
Wow
Hur kan du va så snygg?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-06-15 10:29
Och jag är inte avundsjuk på kvinnor. Jag förstår att det är roligt för kvinnor att få höra sånt, speciellt om de lagt ner tid och pengar på utseendet. Kvinnor är fina.
Men jag tycker att kvinnor kan tänka ett steg längre och behöver inte klanka ner på mäns utseende bara för det. Säg hellre nåt positivt om hur han är som person.