Inlägg från: Anonym (bra att du sade ifrån) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bra att du sade ifrån)

Skilsmässa - gjorde jag rätt?

Jag tycker det är bra att du sade ifrån.

Om man skiljer sig och har barn har man 6 månaders betänketid. Det kan ju vara intressant att se vad han gör med den betänketiden. Om han öppnar upp sig då.

Men inte kul att han skyller allt missnöje på dig och säger att du tvingade in honom i giftemål. Då känner man sig ju inte uppskattad.

Jag tycker du gjorde rätt.

Kanske inte ha för höga förhoppningar om ett glädjefyllt sommarlov. Sikta på ett bra sommarlov.

Din man behandlar inte dig väl.

Din mans beteende vittnar om att han tar dig för given.
    Han respekterar inte dig. Han räknar med att han kan säga vad som helst och att du alltid stannar. Nu har du stått upp för dig själv och satt en gräns.

Det första som händer när man gör något man är rädd för - sätta gränser - är att bli rädd.

Du skrev inte att han bönade och bad om att få dig tillbaka, du skrev att han betedde sig elakt och argt.

Anonym (bra att du sade ifrån) skrev 2023-06-16 19:11:10 följande:

Din mans beteende vittnar om att han tar dig för given.
    Han respekterar inte dig. Han räknar med att han kan säga vad som helst och att du alltid stannar. Nu har du stått upp för dig själv och satt en gräns.

Det första som händer när man gör något man är rädd för - sätta gränser - är att bli rädd.

Du skrev inte att han bönade och bad om att få dig tillbaka, du skrev att han betedde sig elakt och argt.

Menade alltså att du TS, tvivlar nu på ditt beslut, för du blir lite rädd för att du verkligen satte en gräns. Men det är en naturlig reaktion, ta dig igenom den!

Hur han beter sig nu framöver vittnar om hur viktig du är för honom.

Glad midsommar, TS!

Uppdatera gärna hur det går framöver!

Anonym (Frida) skrev 2023-06-22 22:06:44 följande:

Hej du! Och glad midsommar till dig också. så fint att bli önskad det :) 

Det har varit otaliga diskussioner sedan sist. Ibland orkar jag, ibland orkar jag inte. Jag har gjort det klart och tydligt att jag inte vill leva i ett sånt här äktenskap längre där man kan skrika skilsmässa så fort man är arg och att alla såna slag under bältet måste upphöra. 

Jag har inte dragit tillbaka den ännu utan kompletterade faktiskt med uppgifter i veckan. Känner mig lite lättare över att ha skickat in det nu, även om jag också har Vilja att kommunicera och stanna i äktenskapet. 

Han ser allvaret. Det vet jag. Men jag är förbannad som få den här gången och helt beslutsam om att hoten Om skilsmässa ska upphöra - antingen genom just en skilsmässa eller genom att han lägger ner. 

Glad midsommar till dig och de dina! 

Tycker det är fint att du står på dig!

Hoppas du fick en fin midsommar!

Hur går det/är det nu?
Svar på tråden Skilsmässa - gjorde jag rätt?