IVF, miss av läkaren, någon som varit med om liknande?
Hej alla,
Jag ville dela med mig av min upplevelse. Jag har nyligen genomgått ett försök där ett fem dagar gammalt fryst embryo återfördes, men tyvärr fäste det inte vid första försöket.
Inför försök nummer två skulle jag kontakta kliniken när jag fick ett positivt resultat på ägglossningstestet. Detta inträffade redan nio dagar efter min första menstruation 11/6, vilket var tidigare än förväntat då min cykel vanligtvis var 29 dagar men nu hade förkortats till 23 dagar. När jag först kontaktade kliniken för att boka en tid ville en annan läkare (den första jag träffat var ledig) inte träffa mig eftersom hon trodde att mitt ägglossningstest visade falskt positivt. Hon sa bara att jag skulle vänta och se, att det var omöjligt. Jag försäkrade henne om att jag kände min kropp och att jag verkligen hade alla symtom på ägglossning men hon var så säker på att det var falskt. Efter några dagar fick jag till slut träffa den läkaren igen, och hon sa då att jag ännu inte hade haft en ägglossning. Det var förvirrande för mig eftersom jag var övertygad om att jag redan hade ägglossat.
Saker blev ännu mer komplicerade när läkaren ringde mig idag och sa att min ägglossning var ovanlig och otydlig, och att de var tvungna att avbryta behandlingen eftersom jag inte borde ha tagit Otrivelle. Enligt henne har Otrivelle gett mig en mogen livmodertapp och det gör att man inte kan gå vidare. För att göra saken värre, så har kliniken stängd nästa månad och läkaren föreslog att vi kanske skulle kunna genomföra en behandling först i augusti eller troligtvis i september. Jag blev verkligen nedslagen av att behöva vänta i tre månader.
Efter detta samtal kontaktade jag kliniken för att jag inte fattade någonting då hon sa att hon var tvungen att gå vidare. sjuksköterskan höll med om att läkaren hade svarat mig på ett konstigt sätt och att hon inte hade varit ärlig när hon sa att min ägglossning ännu inte hade inträffat. Det var troligtvis rätt redan då jag ringde första gången och hon sa åt mig att inte komma in. Anledningen till att behandlingen avbröts hade ingenting att göra med Otrivelle utan snarare med klinikens osäkerhet kring vilken dag som var den femte dagen för återföring.
Nu står jag här och måste vänta i tre månader innan vi kan fortsätta. Jag är verkligen ledsen och undrar om någon av er har upplevt något liknande? Tack för att ni lyssnade.