Eurydike skrev 2023-06-21 09:15:30 följande:
Tack så mycket! 🤩🙏
Kul att du tycker om att skriva! Jag kände på samma sätt, men tänkte till slut att någon annan fick bedöma om jag var tillräckligt bra eller ej. Men jag förstår din känsla.
Nästa dröm är ju inte heller omöjlig. Du kan försöka spara lite pengar varje månad och dessutom hålla utkik efter vackra saker på loppisar. Ett hem blir ofta vackert och hemtrevligt om man blandar gamla och nya saker. Du kan också läsa på om vilka färger som framhäver varandra och hur det kan skapa liv i inredningen att blanda olika typer av material.
Det låter bra att skriva ner dem!
Jag tror det är bra att drömma stort, men kanske ha några delmål på vägen, så det inte blir ett allt eller inget-tänk. Då blir man ganska sårbar och det blir stor risk att misslyckas. Du kanske till exempel ska närma dig drömmen som sångerska genom att gå med i en ny kör och se hur det känns. Att jobba mot flera olika mål är säkert också bra 😊
Ja, precis. Jag måste nog öva på att inte bli otålig. Att sätta delmål och ha is i magen.
Det är faktiskt en stor anledning till mitt dåliga mående.
Jag orkar liksom inte med när livet inte är som jag tänkt mig.
Ett exempel:
Jag mår väldigt dåligt när något är halvklart. Tänk till exempel när man håller på att måla om en möbel, eller när någon håller på att tapetsera i hemmet, eller när området man bor i håller på att renoveras och det är obekvämt under tiden.
Mina tankar går ofta så, istället för att tänka på hur bra det kommer bli när det är klart, så fokuserar jag på hur dåligt jag mår av att det är halvklart. Att det är saker överallt, stökigt, att det låter mycket i flera dagar, och ibland månader.
Jag måste alltså öva på att styra bort tankarna på vad som är "störande" (tro mig, jag fokuserar på sådant inom många områden i mitt liv), och istället se fram emot en förbättring.