Anotherone skrev 2023-06-17 20:46:33 följande:
Min äldsta son är 17 år, yngsta har precis avslutat sina år inom förskolan så han blir 6 år i år.
Den äldre har noll koll på barn och det kommer dröja LÄNGE innan vi låter honom vara barnvakt. Han är helt enkelt inte lagd åt det ansvarstagande hållet. Han är duktig på annat, skolarbete och idrott. Men passa småbarn - nej!
Hans bror har också misstänkt NPF och saknar till viss del impulskontroll och är ganska så gränslös. Jag kan lämna dem en kvart om jag behöver gå till affären men då måste de antingen titta på något tv-program som jag vet att den lilla är totalt trollbunden av medan den stora sitter bredvid UTAN telefon. Fullt fokus.
Eller så måste den lilla få vara med den äldre i hans rum och se på när han spelar FIFA. Är det inte uppstyrt så blir det kaos!
Nu lever jag i en relation så den sortens längtan lever jag förstås inte med. Men jag har ingen egentid annat än mitt jobb, så att gå till jobbet är numera mitt lufthål. AW har jag inte varit på sen kanske 2016 innan jag blev gravid. Antingen så jobbar min make (han är skiftarbetare) = jag är ensam hemma eller så är vi båda hemma men då måste en av oss fokusera på det yngre barnet och den andra fixar mat, plockar undan, städar, tvättar osv. Det finns inte tid. Jag lyssnar på poddar och böcker medan jag hänger tvätt och städar. Jag önskar att det var annorlunda men förutsättningarna är helt enkelt så här nu. Vi har ingen familj nära heller som kan avlasta.
Ja! Det är väl det jag är rädd för att jag vet ju inte vad som händer om jag inte är hemma.
En timme fungerar bra.
Men det är lite samma här, då försöker jag också ofta fixa någon film eller liknande.
Men om jag ska vara borta från etc kl 19-02 (med restid) känns läskigt att inte ha kontroll...