Sköldkörteln, låg ämnesomsättning
Skriver här då jag behöver ha lite råd och tips samt få läsa hur andra har mått och mår nu efter att de har haft problem med låg omsättning. Fick bebis för 14 månader sedan, sedan dess har mitt mående varit upp och ner. Varje gång jag sökte hjälp fick jag svar att jag är övertrött pga småbarnslivet och har en depression. För 3 veckor sedan fick jag nog och bad om att få lämna blodprover och kolla hur mina värden ligger till. Svaret är :
TSH 12, t 4 fritt 11 samt påvisade antikroppar. Jag fick diagnosen låg ämnesomsättning, läkaren skrev ut levaxin och sa att det är inte farligt. Ja fast för mig som är hypokondrisk är detta FARA och jag plågas av alla mina tankar. Jag har aldrig haft problem med sköldkörteln och detta är något helt nytt för min del, skrämmande för det mesta och många frågetecken.
Så snälla ni som har gått igenom detta, dela gärna med er. Hur började det för er och hur mår ni när ni började med levaxin? Jag har fått ut 25mg men ska öka till 50 om någon vecka. Började med medicinerna för 2 dagar sedan. När mår man bättre och när stabiliseras TSH?