• Anonym (TS)

Tåg Stockholm-Luleå med 1-åring och 7-åring?

Är det realistiskt att tänka att det kan funka? Det blir antagligen nattåg med sittplatser (sovplatser kostar väldigt mycket mer). Det billigaste vi har hittat kostar ändå ca 2000 (sittplatser alltså). 

Tänker att barnen kan ju iallafall sova .. och antagligen sambon också eller så får vi turas om. Ammar förresten 1-åringen.. Tycker om att åka tåg och se landet också men har aldrig åkt riktigt så långt , iallafall inte sen jag var liten. Det är sambons (yngsta barnets pappa) släkt som bor där. 

Flyg verkar vara dyrare och så känns det lite bökigt med barnvagn och bilbarnstol och allt.

Vad tror ni? Kan tågresan funka? :) Eller är jag naiv som tror det? 

• Svar på tråden Tåg Stockholm-Luleå med 1-åring och 7-åring?
  • Anonym (Hej)
    beror ju helt på barnen. Mina funkar det med. Åkt flera g9nger själv både tillsammans och själv med dem
  • Polyrytm

Det kommer gå som på räls.

• Anonym (Myran)

Varför skulle det vara svårare med vagn och bilbarnstol på flyget? Vi har både åkt tåg och flyg med barnen i den ålder. Och skulle säga att det är smidigare med flyg när det gäller att ta med sig alla de där sakerna. Man lämnar ifrån sig de på flygplatsen så tar de hand om det. På tåget måste man själv släpa på sakerna, försöka hitta en plats på hyllan(långt ifrån alltid det finns) eller att vagnen går in. På det har man två barn runt sig. 

Jag skulle inte förutsätta att barnen somnar på sittplats på tåget. Vi (visserligen på flyg då) med min 2 åring. Vi lyfte kl 19 och landa på 7, (10h senare) och jag hade förutsatt att hon skulle sova på flyget då hon inte sovit något på dagen innan flyget. Hon sov ingenting på flygplanet. Så när vi kom fram hade hon varit vaken i 24h i sträck 🙈 så går inte att förutsätta att de sover.

• Dimpen

Synd bara för alla andra på tåget som som skulle vilja sova om dina barn vaknar på natten och lever rövare. Tyvärr är det allt för vanligt att barnfamiljer inte tar ansvar och inte visar hänsyn yill övriga resenärer bara det funkar för dem själva. Egoistiskt. Hyr kupé eller ta bilen. Enkelt! 

Svar på tråden Tåg Stockholm-Luleå med 1-åring och 7-åring?