Inlägg från: Anonym (Taurus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Taurus)

Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person

Har ifrån kommer allt hat emot TS, jag är lite förundrad över all denna vrede. Var finns det stöd som en människa kan behöva. Denna vrede påminner om en historia från bibeln, när kvinnan blev påkommen med otrohet, och folket blev mycket upprörda och skulle stena henne. Jesus sade då att den som är fri från synd kan kasta den första stenen.
    Vi människor är inte alltid rationella, vi gör inte alltid det rätta, fast vi vet bättre.

Allt gott!!

• Anonym (Taurus)

Hej Jaha!!!

Jo jag tycker att det är en stark överreaktion på kvinnans handling och vidare agerande. Jag är övertygad om att hon inser sitt misstag och dessutom tror jag att hon inte vet vad hon ska göra, eller hantera situationen. Då tänker jag att hon behöver råd inte "banningar"

Min liknelse med Jesus var den att han tilmrättavisade henne, men han dömde henne inte, det var min tanke.

Många människor gör olika typer av grova misstag, detta är ett stort misstag men ingen katastrof. Ingen har dött och saker och ting kan med god vilja ställas till rätta/repareras. Jag har erfarit relationshistorier som hade alla möjligheter till en bra start men som har havererat totalt, irreparabelt. Det finns ett bra ord och heter Förlåt, i vår familj använder vi det  ofta. Det finns tillräckligt med "svartrockar" i världen, och jag vill inte vara en av dem.

Allt gott!!

Svar på tråden Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person