Inlägg från: Anonym (Medberoende) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Medberoende)

Relation med en alkoholist

Kan gå men ha tentaklerna ute. Två trasiga människor blir inte en hel enligt mig. Min goda vän är nykter sedan 8 år och är ganska jobbig och kategorisk. Han säger själv att leva med en nykter alkis är inte lätt. 

• Anonym (Medberoende)
    RaYzLeR skrev 2023-06-19 23:30:14 följande:
    Det är inte säkert. Jag har druckit i 22 års tid, men la av. Senaste året så gick jag över till folköl, men igår så la jag av även med folkölen.

Folkölen blev jag inte ens full av, men lite avslappnad.
    Grattis till 1 dag, kanske 2 nu då. Men du är inte i position att ge råd i detta. 
  • Anonym (Medberoende)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-06-22 14:18:30 följande:
    Han vart alkoholist då han inte fick medicinering i tid pga olika saker, så han började självmedicinera med alkohol. 
    Redan där en bortförklaring. Han blev alkoholist eftersom han är en av dem som när han dricker går det överstyr och han själv klarar inte att kontrollera sitt intag. 
  • Anonym (Medberoende)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-06-22 21:36:48 följande:
    Varför är det en bortförklaring?
    Han började dricka för att alkoholen tog bort tyngden från kroppen, hade han fått medicin istället så kanske han aldrig hade börjat dricka. 
    Bortförklaringar, förnekelse. Du är redan insyltad och medberoende. Men det är så det funkar..
  • Anonym (Medberoende)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-06-22 21:36:48 följande:
    Varför är det en bortförklaring?
    Han började dricka för att alkoholen tog bort tyngden från kroppen, hade han fått medicin istället så kanske han aldrig hade börjat dricka. 
    Bortförklaringar, förnekelse. Du är redan insyltad och medberoende. Men det är så det funkar..
  • Anonym (Medberoende)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-06-23 12:06:02 följande:
    Jag har inga missbruksproblem. 
    Jo men inte av just alkohol. En alkis och en som skär sig, ni är lika sjuka och har i grunden samma problem. Han tar till spriten och kniven. 
    Det där kommer gå käpprätt....båda behöver vård på varsitt håll. 
  • Anonym (Medberoende)
    Anonym (Medberoende) skrev 2023-06-23 12:48:27 följande:
    Jo men inte av just alkohol. En alkis och en som skär sig, ni är lika sjuka och har i grunden samma problem. Han tar till spriten och kniven. 
    Det där kommer gå käpprätt....båda behöver vård på varsitt håll. 
    Och du kniven. 
Svar på tråden Relation med en alkoholist