• Anonym (Ensamseglaren)

Segla uppåt kusten ensam?

Hade tänkt en lite annorlunda semester i år  då jag är singel första gången på många år. Jag tänkte ta båten och segla uppåt landet ensam då tyvärr ingen ville/kunde följa med. Jag är även intresserad att träffa kvinnor då jag äntligen efter ett långt äktenskap känner att jag är fri och har släppt det.
    Anyhow, hast har nyss skaffat Tinder och tänkte träffa lite olika kvinnor och bara leva livet liksom. Kanske ta med dem och segla ett tag men utan krav eller önskan på att ha en relation sen.
    Men då jag efter ett långt äktenskap har noll koll. Är detta något kvinnor ens skulle vara intresserade av? Segla en bit? Lite sex? Lite mat/restauranger men inget mer?
    Tror ni detta skulle vara genomförbart och något ni kvinnor skulle nappat på?
    Jag känner ju att detta vore drömsemestern.

• Svar på tråden Segla uppåt kusten ensam?
  • Anonym (Segla tillsammans)

Finns en Facebook-grupp som heter "Segla tillsammans", den är typ som Tinder för båtägare.

Prova där, finns massor av gränslösa singelkvinnor där som inte bara seglar utan även gärna hjälper till att masta på också... 

• Anonym (Ja)

Jag tycker det låter jättekul. Men skulle tyvärr vara så rädd för att bli sjösjuk att jag faktiskt blev det. Jag  skulle även vilja känna mannen ett bra tag innan. Sen måste det finnas möjlighet att lämna ifall en av oss känner att det här blev inte bra. Sexet kanske inte funkar. Övriga kanske inte funkar. 
    Det låter väldigt bra men i verkliga tror jag det blir svårt att hitta någon som vill hänga med.
    Lite för riskfyllt och utlämnande.

• Anonym (Ensamseglaren)
    Anonym (Segla tillsammans) skrev 2023-06-20 16:34:56 följande:

Finns en Facebook-grupp som heter "Segla tillsammans", den är typ som Tinder för båtägare.

Prova där, finns massor av gränslösa singelkvinnor där som inte bara seglar utan även gärna hjälper till att masta på också... 

Tack, den gruppen visste jag inte om.
  • Anonym (Fungera i praktiken)

Så du ska ta med en kvinna som du knappt känner på en segelsemester? Eller flera olika kvinnor i olika omgångar? Var ska då den första ta vägen när hon ska bytas ut, seglar du tillbaks då?

Är det tänkt de ska bo längs vägen där du seglar? 

Anonym (Fungera i praktiken) skrev 2023-06-20 16:38:32 följande:

Så du ska ta med en kvinna som du knappt känner på en segelsemester? Eller flera olika kvinnor i olika omgångar? Var ska då den första ta vägen när hon ska bytas ut, seglar du tillbaks då?

En riktig sjöman har ju en i varje hamn vet du... 
  • Anonym (Fungera i praktiken)
    Anonym (Segla tillsammans) skrev 2023-06-20 16:41:44 följande:
    En riktig sjöman har ju en i varje hamn vet du... 
    Men inte TS, han har ingen just nu.

Jag trodde de skulle segla tillsammans. 
  • Anonym (Ensamseglaren)
    Anonym (Fungera i praktiken) skrev 2023-06-20 16:38:32 följande:

Har inte semester förän slutet av Juli så gott om tid att kanske ses på några dejter innan. Tänkte träffa lite olika sen ligger jag ju oftast i hamnar så man kan ju stanna några dagar och umgås där också. Inget skrivet i sten

• Anonym (Fru kapten)

Jag, medelålders kvinna och min man seglar tillsammans.
    Det är inte så romantisk, 
    gästhamnarna trånga , båten lyhörd.
    det är trångt när man vill fixa till sig.
    under en tuff seglats kan vi behöva ge barska order.

Sedan vet jag ju att tidsplanen är svår att hålla, hur blir det då?
    Anna du mönstrar på i Nyköping, stanna till Gävle där du byts mot Britta som ska klara sträckan till Härnösand där Klara väntar.

Nä lättare att du på att raggar på hamnkrogen.

Anonym (Ensamseglaren) skrev 2023-06-20 16:45:44 följande:

Har inte semester förän slutet av Juli så gott om tid att kanske ses på några dejter innan. Tänkte träffa lite olika sen ligger jag ju oftast i hamnar så man kan ju stanna några dagar och umgås där också. Inget skrivet i sten

Helt ärligt så tror jag du har ett drömläge. Finns inget som tänder kvinnor som en mystisk främling. Kan han dessutom hantera en båt då rinner det till ordentligt...

Har också båt, är gift men får ändå erbjudanden av kvinnor som vill komma med ut och segla...
  • Anonym (Ensamseglaren)
    Anonym (Segla tillsammans) skrev 2023-06-20 16:54:24 följande:
    Helt ärligt så tror jag du har ett drömläge. Finns inget som tänder kvinnor som en mystisk främling. Kan han dessutom hantera en båt då rinner det till ordentligt...

Har också båt, är gift men får ändå erbjudanden av kvinnor som vill komma med ut och segla...
    Det låter lovande 
Svar på tråden Segla uppåt kusten ensam?