• Anonym (Ensamseglaren)

Segla uppåt kusten ensam?

Hade tänkt en lite annorlunda semester i år  då jag är singel första gången på många år. Jag tänkte ta båten och segla uppåt landet ensam då tyvärr ingen ville/kunde följa med. Jag är även intresserad att träffa kvinnor då jag äntligen efter ett långt äktenskap känner att jag är fri och har släppt det.
    Anyhow, hast har nyss skaffat Tinder och tänkte träffa lite olika kvinnor och bara leva livet liksom. Kanske ta med dem och segla ett tag men utan krav eller önskan på att ha en relation sen.
    Men då jag efter ett långt äktenskap har noll koll. Är detta något kvinnor ens skulle vara intresserade av? Segla en bit? Lite sex? Lite mat/restauranger men inget mer?
    Tror ni detta skulle vara genomförbart och något ni kvinnor skulle nappat på?
    Jag känner ju att detta vore drömsemestern.

• Svar på tråden Segla uppåt kusten ensam?
  • Anonym (Ensamseglaren)
    Anonym (Fru kapten) skrev 2023-06-20 16:52:31 följande:

Jag, medelålders kvinna och min man seglar tillsammans.
    Det är inte så romantisk, 
    gästhamnarna trånga , båten lyhörd.
    det är trångt när man vill fixa till sig.
    under en tuff seglats kan vi behöva ge barska order.

Sedan vet jag ju att tidsplanen är svår att hålla, hur blir det då?
    Anna du mönstrar på i Nyköping, stanna till Gävle där du byts mot Britta som ska klara sträckan till Härnösand där Klara väntar.

Nä lättare att du på att raggar på hamnkrogen.

Hittar jag någon som vill följa med hela semestern så visst. Men de flesta kan ju inte bara slänga sig iväg flera veckor utan ha egna semesterplaner. Och då tänker jag att det är bra att ha några till intresserade. Ja hamnkrogen är också ett alternativ men gillar min idé bättre 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Ensamseglaren) skrev 2023-06-20 17:03:10 följande:
    Hittar jag någon som vill följa med hela semestern så visst. Men de flesta kan ju inte bara slänga sig iväg flera veckor utan ha egna semesterplaner. Och då tänker jag att det är bra att ha några till intresserade. Ja hamnkrogen är också ett alternativ men gillar min idé bättre 
    Den som hänger med dig, måste den vara van seglare. Kunna göra vad det nu är man gör? Eller kan hon sitta och titta på dig när du gör vad man nu gör? 
  • Anonym (Ensamseglaren)
    Anonym (Ja) skrev 2023-06-20 17:06:48 följande:
    Den som hänger med dig, måste den vara van seglare. Kunna göra vad det nu är man gör? Eller kan hon sitta och titta på dig när du gör vad man nu gör? 
    Haha? har jag seglat hela vägen upp så reder jag nog resten själv :) 
    Kvinnan kan göra vad hon vill, läsa, sola, kanske fixa mat om hon vill mm
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Ensamseglaren) skrev 2023-06-20 17:11:49 följande:
    Haha? har jag seglat hela vägen upp så reder jag nog resten själv :) 
    Kvinnan kan göra vad hon vill, läsa, sola, kanske fixa mat om hon vill mm
    Kanske det var en dum fråga flr dig men jag är från Norrlands skogar så den var ställd utifrån min okunskap. 
  • Anonym (Ensamseglaren)
    Anonym (Ja) skrev 2023-06-20 18:37:12 följande:
    Kanske det var en dum fråga flr dig men jag är från Norrlands skogar så den var ställd utifrån min okunskap. 
    Klart det inte var en dum fråga 
  • Anonym (Segla tillsammans)
    Anonym (Ja) skrev 2023-06-20 18:37:12 följande:
    Häng på TS ett par dagar, du kommer få en toppentid och lära dig massor
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Segla tillsammans) skrev 2023-06-20 21:20:36 följande:
    Häng på TS ett par dagar, du kommer få en toppentid och lära dig massor
    Det tvivlar jag inte på. Jag har inte semester då och han är nog knappast intresserad av mig. Det skulle ju knullas oxå. Iofs gillar jag ju det😉

(född-66)
  • Anonym (Frida)

Nu har du inte skrivit var du bor, men på västkusten finns FB-gruppen Singel&Båtliv i Göteborg&Bohuslän. Inte tänkt som dejting, i första hand.

• Anonym (10)

Är du väldigt vältränad, snygg och har råd att bjuda på lyx så kör på, annars får du nog förbereda dej på en ensamsemester.

• Anonym (Ja)
    Anonym (10) skrev 2023-06-21 16:08:50 följande:

Är du väldigt vältränad, snygg och har råd att bjuda på lyx så kör på, annars får du nog förbereda dej på en ensamsemester.

Tror jag inte alls och det är tydligt vem du är
    .Låt kvinnor bedöma ts utsikter till sällskap. 
    Det är inte hur tränad han är  som avgör det. 
  • Anonym (Seglare)
    Anonym (10) skrev 2023-06-21 16:08:50 följande:

Det tror jag inte alls. Har en kompis som är solo och han har hittat flera kvinnliga seglare som han seglat med par dagar. Inte via dejtingsajt dock utan vi en Faceboo-grupp. Delar man samma intresse kan man komma långt.
  • nihka

Bättre att i så fall göra dagsutflykter från den hamn du plockar upp nån och där de har sin bil parkerad så de kan ta sig hem. Det blir ju också snabbt ganska osexigt att skita i skift i en skrubb med en portapotti. Sedan kan du segla till nästa hamn ensam.

Själv skulle jag aldrig ge mig ut på sjön själv med någon jag aldrig träffat. Det finns ju ingen reträttväg på en båt. Möjligen räkor och vin på akterdeck förtöjd i en gästhamn. Och det är inte för att jag aldrig har seglat eller aldrig varit ombord en ubåt.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Segla uppåt kusten ensam?