• Anonym (Vendela)

Alla gör fillers

Utom jag då. Överallt man kommer pratar alla om filler, vad de gjort och vad de ska göra. Jag tror jag är den enda på jobbet som inte gjort något. Alla 25 plus tjejer har gjort något. Vissa var gjort trådlyft, mindre plastikoperationer mm. Och det här handlar om medelklass, dvs inga rika människor. Jag kommer aldrig göra fillers, botox mm. Säg att det finns fler som jag. Jag är 40+.

• Svar på tråden Alla gör fillers
  • Anonym (A)

Jag är snart 50 och har inget gjort. Många runt mig som gör botox. Jag är egentligen lite sugen för mitt fejs har rasat fullständigt, fåror kring munnen och jag ser väldigt sur ut men känner mig ändå inte redo för det klivet.

• Anonym (Stina)

Jag skulle aldrig göra det. Av två anledningar: 

1. Jag vill inte bidra till den här sjuka åldersnojan där det som vi alla borde vara glada för - att vi inte dött unga - bytts ut till skam över helt normalt åldrande. 

2. Det är inte snyggt. Det tyckte de flesta när det kom, alla dessa ankläppar och hamsterkinder sågs som komiskt för 10 år sedan. Sen plötsligt blev det någon slags norm. Men det ÄR ju inte vackert. Det är en efterapning av en ung människas ansikte men det SER ju inte ungt ut. Det ser ut som en äldre person som försökt puffa upp delar av ansiktet för att se ung ut. Inget annat. 

Folk med fillers ser inte yngre ut. De ser ut som folk med fillers. Och fillers har blivit synonymt med en tjusig livsstil och därför signalerar det tjusighet. Men det ser lika knasigt ut som när det kom. 

Och har ni tänkt på att alla influencers ser likadana ut? Ingen har karaktär i ansiktet, ingen ser intressant ut, ingen är egentligen vacker. Blondinbella, Bianca Ingrosso, Margaux Dietz, Therese Lindgren mfl har alla exakt samma kinder, exakt samma läppar, exakt samma tillgjorda miner. Och alla är ju egentligen snygga! Men de har gjort sig till kopior av något original som inte finns. Jag tycker det är enbart sorgligt. 

• Anonym (Donna)

Jag är 50+ och har lyft ögonlocken.
    Dock inte som skönhetsgrej, utan efter rekommendation av läkare till en kostnad för ett läkarbesök.

I övrigt står det inte på agendan att gå på ansiktet för att bli "snygg", den där plastiga "skönheten" ser mer ut som en maskeradutstyrsel. Rätt patetiskt faktiskt.

Jag har en kompis som skulle fylla ut rökrynkorna mellan överläppen och näsan... hon såg ut som en anka i flera månader. Såg för jävligt ut.

• Mrs Moneybags

Jag har inte gjort något med varken ansikte eller kropp. Jag har inte heller särskilt mycket rynkor, kanske skulle tänkt annorlunda om det var så.

De flesta jag känner som gör fillers och botox är lustigt nog betydligt yngre. (Jag är 52.) De är ca 27-35. 

• Anonym (Ngng)

Kanske finns andra som du inte umgås med som inte gjort det. Tycker det som vänner kan påverka varandra. Har själv vänner som gjort mycket och ja jag själv också för den delen. 

• Anonym (Naturlig)

Jag håller med Stina till fullo.
     Jag har aldrig gjort några ingrepp och kommer aldrig att göra heller. I år blir jag 48. Naturligt är finast!
    Jag satsar på att bli en vacker, rynkig tant en vacker dag. 

• Anonym (Stina)
    Mrs Moneybags skrev 2023-06-21 10:22:43 följande:

Jag har inte gjort något med varken ansikte eller kropp. Jag har inte heller särskilt mycket rynkor, kanske skulle tänkt annorlunda om det var så.

De flesta jag känner som gör fillers och botox är lustigt nog betydligt yngre. (Jag är 52.) De är ca 27-35. 

Det är egentligen inte så konstigt. yngre människor är mer komplexfyllda och mer osäkra. Och det samhälle som jag var 25 år i var iofs utseendefixerat men det var också mycket mer ovanligt med ingrepp. Dagens unga lever i en värld där man kan förändra sitt utseende över lunchen. Och eftersom allt därmed blir ett val så lär de sig inte att komma tillrätta med sina nojor (vilket varit det normala tidigare) utan tar till åtgärder. 

Jag tycker det är rätt tragiskt. Jobbar med unga och de pratar om komplex som om det var en psykisk sjukdom. Som om det inte är något som alla får lära sig att hantera. Och som faktiskt gör oss till vuxna människor när vi hanterar dem. 

• Anonym (,,,)
    Anonym (Vendela) skrev 2023-06-21 09:39:37 följande:
    Alla gör fillers

Utom jag då. Överallt man kommer pratar alla om filler, vad de gjort och vad de ska göra. Jag tror jag är den enda på jobbet som inte gjort något. Alla 25 plus tjejer har gjort något. Vissa var gjort trådlyft, mindre plastikoperationer mm. Och det här handlar om medelklass, dvs inga rika människor. Jag kommer aldrig göra fillers, botox mm. Säg att det finns fler som jag. Jag är 40+.

Nej alla gör inte det och det vet du. Konstig rubrik. 

Jag känner nog ingen som gjort det, jo ett par gymnasietjejer, men de är ju tonåringar och det är väl då det ska testas grejer. Vuxna vet jag ingen. 

Undrar vad du jobbar med där "alla" pratar om kroppsingrepp. På mitt jobb pratar ingen om sånt (utom kvinnan som gjorde en gastric sleeve-operation men det är ju något helt annat - det var livsnödvändigt) 

Jag tycker fillers osv är lite trashigt faktiskt. 
  • Anonym (Olga)

Jag brukade köra fillers och botox för 10 år sen men har slutat helt. Orkar inte bry mig längre. Dock hade jag aldrig överdrivna ankläppar. 

Det är ett ständigt rännande hos kliniken för påfyllning och botox verkan avtar med tiden, dvs man måste gå oftare. En löjligt dyr vana. Inte stoppar det åldrandet heller. Bättre att åldras naturligt samt ta hand om sig själv ordentligt istället. 

• Anonym (Skatan)

Måste bara fråga: när folk gör botox mellan ögonbrynen så ser näsorna så breda ut? Tänker på exempelvis Jonna Lundell. Ser inte så snyggt ut... Är det bara jag som tänkt på detta?

• Anonym (filly)
    Anonym (Vendela) skrev 2023-06-21 09:39:37 följande:
    Alla gör fillers

Jag skulle gissa att endast ett fåtal på mitt jobb har gjort fillers. Jag känner personligen ingen som gjort det. Också typ medelklass. Så kom och jobba hos oss istället, så känner du dig inte utanför. 
  • Anonym (Nej)

Nej alla gör inte alls fillers. Kanske är det så i just din vänkrets eller närmsta omgivning. 

• Anonym (Nej)
    Anonym (Donna) skrev 2023-06-21 10:15:41 följande:

Jag är 50+ och har lyft ögonlocken.
    Dock inte som skönhetsgrej, utan efter rekommendation av läkare till en kostnad för ett läkarbesök.

I övrigt står det inte på agendan att gå på ansiktet för att bli "snygg", den där plastiga "skönheten" ser mer ut som en maskeradutstyrsel. Rätt patetiskt faktiskt.

Jag har en kompis som skulle fylla ut rökrynkorna mellan överläppen och näsan... hon såg ut som en anka i flera månader. Såg för jävligt ut.

Varför rekommenderade läkaren dig det? Syns ärren efter operationen?
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Nej) skrev 2023-06-21 14:18:48 följande:
    Varför rekommenderade läkaren dig det? Syns ärren efter operationen?
    Jag sökte för en annan ögonåkomma och läkaren frågade om jag hade tänkt på just ett ögonlockslyft. Och det hade jag ju, men dragit ut på det för att det är ganska kostsamt.
    Så han skickade en remiss till en annan läkare som gjorde ett enkelt test och sedan godkände mig för operation.

Mina tunga ögonlock begränsade synen åt sidorna.

Någon månad senare utfördes operationen, tog väl en vecka att läka innan stygnen togs.
    Det var inte speciellt plågsamt, operationen gjordes under lokalbedövning och det var ärligt talat rätt obehagligt. 

Ärren syns, men bara när jag blundar. De är dock väldigt fina.
    Det är nog två år sedan jag gjorde detta.
  • Anonym (Athena)

Jag är 50 och skulle inte göra det. Kanske vid 55 eller så om jag har någon bekymmersrynka som stör extra mycket. 

Som naturvetare och läkemedelskunnig är jag mån om att få in så lite skräp i kroppen som möjligt, och framförallt inte innan man har fått de barn man ska ha.

Vi har bara de ägg vi föds med och allt skräp vi utsätter oss för kan påverka de barn vi får.

Min son är neurotypisk, överbegåvad och i stort sett perfekt och jag är glad för det, för jag har verkligen gjort allt för att skona mina ägg och min graviditet från skadliga miljöeffekter.

• Rockärbäst

Jag är 50+ och medelklass.
    Har INTE gjort fillers/ngt ingrepp. 

• FuckGoggleAskMe

Öh, jag känner ingen som gjort fillers. Eller min städhjälp känner jag förstås och hon har ankläppar, synd på en så söt, trevlig, ung tjej, hon var säkert ännu sötare innan. 

Känner två som opererat ögonlocken varav en gjorde det pga medicinska orsaker. 

Kanske dags att byta umgänge?

• Anonym (Samma)

Precis samma upplevelse här. Känns som att fler på mitt jobb gör fillers (inte läppar utan mot rynkor) än som inte gör det.

De är väl från min ålder (43) och ca 10 år uppåt i ålder. vabliga svenssons med löner lite högre än snittet och inte alls superfixade med smink och liknande i övrigt.

Svar på tråden Alla gör fillers