Inlägg från: Anonym (Hopplös situation) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hopplös situation)

Psykisk ohälsa!

Har ett litet barnbarn på 1 år där hans pappan inte mår så bra just nu. Har gått så pass långt att soc låter honom träffa sonen hos oss,men han får inte ha sonen hos sig pga olämplig miljö.

Han har själv sagt att han mår dåligt och behöver hjälp,fått erbjudande av soc med boendestöd men tar den inte.

Detta blir så klart jobbigt för min dotter som tagit hand om sonen helt ensam då hans pappa inte orkar eller kan ha honom ensam.
    Nu har även dottern fått ensam vårdnad om honom.

Igår skulle dottern förbi lägenheten hans för att hämta något som hon lämnat kvar där efter att hon flyttade där ifrån.

• Svar på tråden Psykisk ohälsa!

Råka skicka innan jag var klar så fortsätter här. 

I alla fall, där fans knappt någon mat förutom pasta ,maten i kylen full i mögel. Smutsig disk överallt  kartonger fyllda med saker sedan dem flyttade in i köket. Soffkuddar slängda på golvet, sopor både här och där ,medicin slängd på golvet,inga sängkläder i sängen.  

Alltså som sagt ingen miljö för ett litet barn att Min dotter som fortfarande är väldigt mån om sonens pappa påverkas ju såklart mycket av detta.

Vi har anmält flera gånger till soc som säger att dem försökt nå honom utan respons.

Brevlådan är snart överfull i post, bland annat räkningar och brev från kronofogden då han även har skyhög skuld dit.

Vad mer kan vi göra ,känner oss maklösa när vi står och ser på hur en person som för bara ett par år sedan var en helt annan kille.

Anonym (Svårt) skrev 2023-06-21 17:52:26 följande:

Socanmäla igen, kontakta hans familj och vänner? Mer kan ni inte göra. Det är väldigt svårt att hjälpa den som inte vill ha hjälp.

Hans syster och mamma känner till det hela,men bor 50 mil ifrån oss och mycket vänner här där han bor har han tyvärr inte. Hans mamma och syster har försökt komma i kontakt med honom utan resultat.
Svar på tråden Psykisk ohälsa!