Hur länge man man fasta som längst?
Jag och min flickvän är kristna och vi planerar att fasta en tid. Hur länge kan man som längst fasta innan det blir farligt för kroppen?
Jag och min flickvän är kristna och vi planerar att fasta en tid. Hur länge kan man som längst fasta innan det blir farligt för kroppen?
Skani fasta nu? Varför inte under den traditionella kristna fastan?
Vi ska fasta nu för att min flickvän har en svår panikångest som hon behöver bli av med.
Vi ska fasta nu för att min flickvän har en svår panikångest som hon behöver bli av med.
Vi tror att det hjälper om vi både ber och fastar. Sjalett är inget krav, men man kan ha på sig den om man vill.
Är ni redan ihop? Det var snabba ryck.
Fasta som i den traditionella kristna fastan? Det kan man nog göra resten av livet om man vill.
Hur skulle fasta kunna påverka ångest?
Det blir ju olika om det handlar om vattenfasta eller om ni fastar med flytande näring.
Man kan väl klara sig typ 3 minuter utan syre, 3 dagar utan vatten, 3 veckor utan näring - men inget av är väl direkt bra for kroppen. Testa typ 2 veckor max, det klarar de ju i extrema overlevnadsshower :)
Om din flickvän har ångest ska hon ha professionell hjälp, inte fasta. Fasta kan faktiskt trigga ångest.
Sök hjälp för ångesten via vårdcentral eller om ni har andra professionella kontakter, experimentera inte med fasta eller konstiga dieter! Man kan få brist på mineraler, näring, allt i princip om man fastar för länge. Läs om krigsfångar som levt länge på otillräcklig näring under en tid, de inre organen tar stor skada! Skadorna kan bli irreversibla, inte säkert att kroppen reparerar allt. Religiösa? Kristna? Tror jag inte ett dugg på, ni kan inte ha läst Bibeln. Den mänskliga kroppen ska skötas och vårdas så att den håller sig frisk. Guds helighet finns i era kroppar, till Guds ära sköt om er hälsa! Inget experimenterare! Den största tjänst ni kan göra Gud är att söka hjälp för ångesten och inte dra ner på näringsintaget, varierad kost, frukost, lunch och middag! Och fasta nu med alla underbara primörer, jordgubbar, färskpotatis, den första grönsalladen, skogsbär, det var det dummaste jag hört! Slå dessa griller ur hågen och njut av sommarens underbara gåvor! Det har ni fullt stöd för ovanifrån!
Din flickvän bör inte fasta utan istället få hjälp av vården.