Inlägg från: jeanette02 |Visa alla inlägg
  • jeanette02

Är jag transofobisk?

Nej du låter inte det minsta transfobisk. Det har blivit ett skällsord folk slänger ur sig precis som rasist till höger och vänster. 

Det är inte klokt att män som genomgår ett byte till kvinna får tävla med kvinnor. Men denna debatt kvävs ju förstås effektivt med transfobi osv. I USA har det förbjudits inom tävlingssimning tror jag.
    Jag kan blanda ihop länder nu så här på rak arm, iaf då män har blivit kvinnor och sedan sopat banan med andra medtävlare. Alltså då bl a är detta personer som genomgått byte när de inte längre varit framgångsrika inom sitt biokön, men kan återigen skörda vinster och pengar i kvinnornas ligor. Det är ju sinnessjukt. 

Man får helt enkelt förbjuda det alt. de får ha egen kategori i sådana sporter där det spelar roll. Vissa sporter spelar det ju ingen roll. Hästsport, schack, e-sporter ja kanske finns fler. 

Sedan finns det biologiskt sett en avvikelse där man har något med kromosomer och därför är ja typ manlig och kvinnlig. Man är kvinna rent biologiskt men med höga testosteronnivåer och en mer typisk manlig kropp. Det är väl ganska ovanligt. Finns också det omvända med män med mer fysisk kvinnlig uppenbarelse sas, breda höfter, impotens brukar följa och andra saker jag inte har i huvudet just nu. 

Tror Caitlyn Jenner pratar ganska ofta om detta med transpersoner i sporter, men är väl i princip cancelled pga det. Hon har ju erfarenhet som tidigare olympisk mästare. Ja vinden kan vända snabbt om man har "fel" åsikt. 

Svar på tråden Är jag transofobisk?