Inlägg från: Anonym (even) |Visa alla inlägg
  • Anonym (even)

Är jag transofobisk?

I dagens jämställda samhälle borde man ta bort könsindelning i idrott, låt alla tävla mot alla.

• Anonym (even)
    Polyrytm skrev 2023-06-26 12:22:33 följande:

könsindelning i idrott, låt alla tävla mot alla.

Det hade ju varit så orättvist och ojämnt så det hade inte ens varit kul.
    Är man inte bra nog att ligga i toppen så hade man självklart inte tävlat där, så det hade varit lika jämnt som det är nu.
  • Anonym (even)
    klyban skrev 2023-06-26 13:07:33 följande:

Det var den sista dagen som kvinnor kommer vinna, men sure nått undantag kommer kanske ske.

Att ligga på elitnivå är väldigt få förunnat.
    Det finns nästan alltid lägre divisioner och lokala tävlingar som inte har så höga krav som man kan tävla i om man inte når upp.

• Anonym (even)
    Anonym (jag) skrev 2023-06-26 14:00:48 följande:
    Fast även i lägre divisioner kommer de fysiska skillnaderna bli uppenbara.

Ponera att ett blandat division 5 lag bara råkar ha 90% män i sitt lag men motståndarlaget har 90% kvinnor, vilket lag tror du vinner? Och vad tror du de flesta lagen kommer välja för laguppsättning om de inte vill halka ner till lägsta divisionen?
    Ett damlag i hög division skulle vinna över ett lokalt herrlag utan tvekan.

Med samma resonemang skulle vi lika gärna dela in männens sport i delar, bra gener, sådär gener och dåliga gener. En basketturnering där man max får vara 170cm osv..

Gener är inte rättvisa, skulle tippa på att 99,99999% (siffran är tagen i luften) av alla män idag inte skulle ha en chans även med proffstränare och sponsorer.

Jag anser att elitnivå ska vara dom bästa.
  • Anonym (even)
    klyban skrev 2023-06-26 14:18:39 följande:
    Anonym (jag) skrev 2023-06-26 14:00:48 följande:
    Fast även i lägre divisioner kommer de fysiska skillnaderna bli uppenbara.

Ponera att ett blandat division 5 lag bara råkar ha 90% män i sitt lag men motståndarlaget har 90% kvinnor, vilket lag tror du vinner? Och vad tror du de flesta lagen kommer välja för laguppsättning om de inte vill halka

Men sen beror det på vad lokalt betyder, lokalt är div. 4 och nedåt, och landslaget i Damer är chanslösa mot Div. 4 lag.

Polyrytm skrev 2023-06-26 14:52:13 följande:
    Nej, detta har testats flera gånger. Dam-eliten hade ingen chans mot pojkar 15 år. 

Där ser man, trodde faktiskt att damsidan vär bättre än så.
    Men saker man inte är så bra på kan man ha som hobby om man tycker det är kul, det finns hur många sport och fritidsarenor som helst.
Svar på tråden Är jag transofobisk?