Är jag transofobisk?
Varför skall kvinnor idrotta egentligen? Vilket pojkungdomslag i 14-årsåldern som helst kan ju piska damlandslaget i fotboll så finns ju ingen anledning för tjejer att idrotta, men de är söta när de försöker, de små liven.
Håller med i allt du säger men enligt aktivisterna så är det "hate-speech" och transfobiskt att inte betrakta transkvinnor som "riktiga" kvinnor.
Du kan helt enkelt inte ha ett logiskt resonemang med dem.
Om jag identifierar mig som dvärg och någon påpekar att väldigt få dvärgar är 190 cm så är det analogt med transaktivisternas narrativ "Hate-speech".
Nu är det ju så att man läser TS som man vill.
Jag tolkar frågeställningen som:
Varför man inte kan etablera en samsyn på att det bara finns två biologiska kön. Män (XY-kromosomer) eller kvinnor (XX).
Sedan finns det uppenbarligen de som inte känner sig hemma i sitt biologiska kön, han lägger ingen värdering i det. Men när det gäller det upplevda könet; hur kan det ses som transfobiskt att:
1. Ha denna syn att det bara finns två biologiska kön?
2. Förneka skillnaderna när det så tydligt manifesteras i bl.a. damidrotten då transkvinnor har en så stor fysisk fördel av att ha varit födda med XY-kromosomer.
Jag kan ha tolkat frågeställningen annorlunda än du.
När det gäller tredje könet, eller fjärde också för den delen så avses nog alla andra bokstäver i LBQ(etcetera etcetera).
min syn sammanfaller med denna video, TS syn... han tar inte upp.