Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Är jag transofobisk?

Anonym (ickebinär) skrev 2023-06-27 12:19:24 följande:

Det är verkligen inte det jag säger... Jag säger att personer aldrig lyckas gissa vad jag är... och det är verkligen 50/50 med vad de tillslut gissar på.... Jag ser inte ut som vare sig man eller kvinna... Så det är omöjligt att utgå efter vad jag "ser ut som". Men sen bryr jag mig inte så mycket men när de frågar vad jag vill använda för pronomen så svarar jag det. Frågar man mig om jag är man eller kvinna så säger jag att jag är icke binär... Frågar man vad jag heter så säger jag mitt namn. 
    I slutändan är jag nöjd bara man behandlar mig som alla andra... Men jag kommer inte säga vad jag har i mina byxor för att stilla andras nyfikenhet. Svårare än så är det inte. 

Och nej det är inte offerkomplex. Jag kräver inte att folk frågar mig mina pronomen och jag är inte otrevlig mot personer som tar fel. Konvon brukar gå ungefär så här: 

(tonårskonversation raderad)

....

Jag tar inte illa upp och jag bråkar inte om man säger fel... Men jag måste hela tiden svara och svara och svara för folk är inte nöjda om jag inte ger dem alla detaljer.

Låter ju mest som en konversation med en rastvakt på en hogstadieskola. Att folk i allmänhet mer än i enstaka situationer skulle bry sig har jag svårt att se, mellan alla piercingar, tatueringar, rosa hår och andra utseendemässiga fantasifoster som florerar därute. De är dessutom i allmänhet alltfor upptagna med sina skärmar.
  • Tow2Mater

Hej då. Lycka till. Men kanske du borde byta jobb om det ar nivån på era jobbdiskussioner.

Svar på tråden Är jag transofobisk?