Inlägg från: Anonym (Mimmi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mimmi)

Är jag transofobisk?

1. Det är inte transfobiskt att säga att det "bara" finns två kön, då det är med verkligheten överensstämmande.
    2. Transkvinnor (män) ska absolut inte få tävla mot "riktiga" kvinnor i sporter där det tävlas i man- respektive kvinnotävlingar.

Den som säger att det är transfobiskt vet inte vad den pratar om.

Ps, jag gillar inte idén med dragqueens som läser sagor heller. Som tur är har jag barn som är för gamla för sånt.

• Anonym (Mimmi)
    klyban skrev 2023-06-27 16:09:07 följande:

Detta har fascinerat mig länge, och att en del inbillar sig det finns mer än två biologiska kön.
    Och vad in i helvete de grundar sig detta på, mer än en tanke att de inte riktigt vill vara man, inte riktigt vill vara kvinna.
    Och en tanke är inte nog för mer kön, sen kan de identifiera sig som vad faan de vill, men grundförutsättningarna för de två biologiska könen är bara två ändå.

Alldeles, alldeles självklart.
    Det är sällan jag håller med om saker du skriver, men det här gånger håller jag med till 100%.
    Det är liksom självklart, utom all rimlig gräns.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (M) skrev 2023-06-28 08:40:02 följande:
    Det VAR ju du som tog upp det i din trådstart? Varför skriver du att det inte hör till tråden?

Jag retar mig på att man inte kan enas om att det faktiskt bara finns två kön utan ska hålla på att jiddra om att det finns ett tredje kön också. Rent biologiskt finns det inte det, så varför förneka? 
    När du ändå kopierar från ts, varför utelämnar du du resten av texten?
    Du har ts svar där.

"Däremot är kön som social konstruktion något HELT annat, och det tycker jag att man kan hålla flytande och att alla ska få bära vilka kläder de vill exempelvis, ha peruk eller vad man nu känner för."
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Är jag transofobisk?