Inlägg från: Anonym (XY) |Visa alla inlägg
  • Anonym (XY)

Är jag transofobisk?

Anonym (even) skrev 2023-06-26 12:33:01 följande:
    Är man inte bra nog att ligga i toppen så hade man självklart inte tävlat där, så det hade varit lika jämnt som det är nu.
    Helt rätt! Tillbaks till spisen med dem!
    Varför skall kvinnor idrotta egentligen? Vilket pojkungdomslag i 14-årsåldern som helst kan ju piska damlandslaget i fotboll så finns ju ingen anledning för tjejer att idrotta, men de är söta när de försöker, de små liven.
  • Anonym (XY)
    Polyrytm skrev 2023-06-26 14:11:02 följande:
    Du vet inte riktigt vad vi diskuterar va? :)
    Jo och jag är hjärtligt trött på alla aktivister som vill att transkvinnor skall räknas som riktiga kvinnor.
    De är beredda att offra kvinnor för genom att låta våldsverkare sitta i kvinnofängelser.
    De vill normalisera och rätta till könen, homosexuella finns ju egentligen inte, är du en pojke med feminina preferenser så vill de korrigera det så att du blir flicka på riktigt istället för att bli en fjollig bög.
    De förstör damidrotten i inkluderingen namn.
    Såg en intervju med Serena Williams som sa att även om var etta i damtennis så kvalificerade hon sig runt plats 4000 om man inkluderade männen.
    Var visst ganska nyligen som både hon och systern fick spö av en tysk man som var på 400 i Tyskland. Han spelade mot dem under samma dag.
  • Anonym (XY)
    Polyrytm skrev 2023-06-26 14:11:02 följande:
    Du vet inte riktigt vad vi diskuterar va? :)
    Såg att du hade refererat till mina exempel. Bra!
    En av mina vänner som spelade fotboll, gjorde just en träningsmatch mot damlandslaget (detta är alltså mer än 30 år sedan). De slog dem med 7-1 och de var 14 år vid tillfället.
    Alltså, duktiga pojkar från ett ungdomslag, spelade mot gräddan av kvinnor och vann överlägset.
    Det finns massor med exempel om man letar och inte har ideologiska skygglappar.
  • Anonym (XY)
    Anonym (Undrar) skrev 2023-06-26 20:01:19 följande:
    Rättelse: "...och varför gör det MIG** till transfobisk genom att säga?"
    Du skrev tidigare att du inte hade något mot de sk sagostunderna med dragqueens. Om du kollar och läser vilken typ av sagor de läser så kommer du även där bli motståndare och då per definition - transfobisk.
    Kom ihåg, det är de som äger narrativet för närvarande.
  • Anonym (XY)
    Anonym (Undrar) skrev 2023-06-27 07:37:40 följande:
    Jag vet vilka böcker de läser, det är inte problemet?

Problemet är att det bara finns två kön - män och kvinnor. Det är fakta. Sen kan man vara transman och transkvinna, absolut. Men du är inte kvinna för att du är transkvinnan, man för att du är transman. Du är just det - transkvinna eller transman. Vilket är HELT okej och inte sämre än en biologisk man eller kvinna! Jag förstår bara inte varför det förnekas och att man ska försöka kasta ihop könen till något flytande när det vetenskapligt absolut inte är något du kan ändra på? Varför är det så viktigt för transmän och kvinnor att alla andra runtom ska konstatera ett faktum som aldrig är ett faktum? Alla är bra som de är, ingenting är sämre än det andra!

Håller med i allt du säger men enligt aktivisterna så är det "hate-speech" och transfobiskt att inte betrakta transkvinnor som "riktiga" kvinnor.

Du kan helt enkelt inte ha ett logiskt resonemang med dem.

Om jag identifierar mig som dvärg och någon påpekar att väldigt få dvärgar är 190 cm så är det analogt med transaktivisternas narrativ "Hate-speech".

• Anonym (XY)
    Anonym (M) skrev 2023-06-28 08:40:02 följande:
    Det VAR ju du som tog upp det i din trådstart? Varför skriver du att det inte hör till tråden?

Jag retar mig på att man inte kan enas om att det faktiskt bara finns två kön utan ska hålla på att jiddra om att det finns ett tredje kön också. Rent biologiskt finns det inte det, så varför förneka? 
    TS har vad jag vet inte tagit upp sport, det är andra inklusive jag.
    Vad vill du veta eller vill du bara peta i getingboet?
  • Anonym (XY)
    Anonym (M) skrev 2023-06-28 09:35:57 följande:
    Jo, TS har tagit upp sport i sin trådstart. 
    Skummade genom och visst har han tagit upp problemet om transkvinnor i kvinnosport. My bad.
    Men jag förstår inte vad du frågar efter?
    Han säger ju att det bara finns två biologiska kön, vill inte beröra resten av bokstäverna i clownbilen som LBTQ%+?$ har blivit.
  • Anonym (XY)
    Anonym (M) skrev 2023-06-28 10:27:31 följande:
    Det jag frågar efter är vad det här med att TS skriver att vissa inte vill höra till något av de två könen, de vill inte kalla sig vare sig man eller kvinna, vad det har att göra med problemet att de som kallar sig kvinnor vill delta i damidrotten. TS tycker att det är orättvist att få framgångar på andras bekostnad, och fortsätter sitt resonemang med att retar sig på att man kan inte enas om att det bara finns två kön, det finns inte ett tredje kön. Men var i damidrott är det ett problem med de som envisas om att det finns ett tredje kön? Det är ju inte de som vill delta i damidrotten, utan de som kallar sig för kvinnor. 

Nu är det ju så att man läser TS som man vill.

Jag tolkar frågeställningen som:

Varför man inte kan etablera en samsyn på att det bara finns två biologiska kön. Män (XY-kromosomer) eller kvinnor (XX).

Sedan finns det uppenbarligen de som inte känner sig hemma i sitt biologiska kön, han lägger ingen värdering i det. Men när det gäller det upplevda könet; hur kan det ses som transfobiskt att:
    1. Ha denna syn att det bara finns två biologiska kön?
    2. Förneka skillnaderna när det så tydligt manifesteras i bl.a. damidrotten då transkvinnor har en så stor fysisk fördel av att ha varit födda med XY-kromosomer.
    Jag kan ha tolkat frågeställningen annorlunda än du.

När det gäller tredje könet, eller fjärde också för den delen så avses nog alla andra bokstäver i LBQ(etcetera etcetera).

min syn sammanfaller med denna video, TS syn... han tar inte upp.

• Anonym (XY)
    Anonym (M) skrev 2023-06-28 11:23:39 följande:
    Jag förstår det argumentet, men det var inte min fråga. Det är inte uppdelat som två olika diskussioner i trådstart utan TS har valt att lägga till det om tredje könet i sitt resonemang om orättvisa i damidrotten. Jag undrar varför TS drar in detta med att det inte finns tredje kön i resonemanget om damidrott, jag kan inte se hur det är ett problem i damidrotten såvida TS inte menar att det är biologiska män som vill vara ett tredje kön, alltså INTE identifierar sig som kvinna, som försöker ta sig in i damidrotten. Så jag förstår inte riktigt hur TS resonerar där
    Nu är jag inte TS men har inte även du stött på sidor där man skall fylla i hur gammal man är osv.
    Förr fanns alternativen man eller kvinna. Sedan dök alternativer ?vill inte svara? upp och nu finns även alternativet ?annan?.
    Sannolikt detta ?annan? som avses.
    ClumsySmurf skrev 2023-06-28 11:22:14 följande:
    19:00 🤣
    Visst är det bra!
Svar på tråden Är jag transofobisk?