Varför talar man sällan och aldrig om svartsjuka och kontrollerande kvinnor?
Man pratar ofta om svartsjuka män med kontrollbehov, men varför pratar man inte lika ofta om problemet med svartsjuka kvinnor med kontrollbehov? Både jag och mina kompisar har råkat ut för såna kvinnor, flera gånger dessutom. Jag är bisexuell och jag har faktiskt träffat på fler såna kvinnor än såna män, och jag är helt övertygad om att mörkertalet är stort..
Har en teori om att människor inte ser lika allvarligt på svartsjuka och kontrollerande kvinnor, medan feminister inte vill prata om det utan istället snöar in sig på män. Helt sjukt.
Kvinnor som stör sig på att män har tjejkompisar, det är ju skitvanligt. Men om en tjej har killkompisar så ska mannen acceptera det, annars är han en svartsjuk galning. Så brukar ju resonemangen låta.
Kvinnor som snokar i männens mobiltelefoner, också jättevanligt. Det ser man ju på TikTok också, där folk gör videor om det och det har blivit som en grej som alla vet om.
Kvinnor som blir förbannade om deras man tittar på porr, kvinnor som är svartsjuka för att mannen gillar bilder på insta-tjejer. Hur många har man hört om en man som stör sig på att hans tjej gör sånt?