• nihka

Svärmor förstör mitt liv

Lämna mannen som drar med dig ner i sin oförmåga att sätta gränser mot sin gränslösa mamma.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Siv) skrev 2023-07-01 16:35:16 följande:

Tack för alla svar. Det var väldigt behövligt att ventilera mig och var ganska bra att skriva ner det (finns ju massa mer händelser men en ganska nära summering av det hela).
    Senaste veckorna har varit väldigt tunga. Min man tyckte att det var det känslomässigt svåraste han har behövt höra när jag sa att hon inte ka komma hit mer pågrund av att jag mår för dåligt av henne och att jag inte är villig att lägga all min energi jag har på henne. Jag ser det som: varför hålla fast vid en relation när det bara gör en illa, oavsett om det är svärmor eller någon annan... Jag har som mål att må så bra som möjligt i mitt liv och det blir minst sagt svårt när situationen är som det är med svärmor. Jag och min man har bestämt att försöka med parterapi. Ska föröska att inte ha några förväntningar alls om det utan bara ta det som det kommer, kanske blir det bra eller så blir det inte det. Känns som rätt beslut just nu iaf. Just nu är det väldigt stelt här hemma mellan mig och min man, men ska försöka släppa detta nu för nu har vi gjort en del saker som kan göra situationen bättre. Dags för annat fokus och försöka göra stämningen bättre här hemma. Hur allt utvecklas med dessa åtgärder märker vi helt enkelt..
    Tack igen!

Om din man tar detta på rätt sätt kanske han också inser att det inte heller är optimalt för hur han mår att ha en så oerhört kontrollerande mamma.

Det är också viktigt att han inte rapporterar till sin mamma om det som sägs under er parterapi. Parterapi, inte trioterapi för garanterat kommer hon att vilja pumpa honom. Så ta upp med din man innan ni ens börjar att det verkligen är er terapi och att han kanske inte ens ska berätta för mamma att ni går. Lycka till!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Svärmor förstör mitt liv