Inlägg från: Anonym (Pysen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pysen)

Pyspunka som bunusmamma

Hej, jag tror jag mest skriver här på grund av att få skriva av mig.. 

Jag lever i en bunusfamilj med två barn var, inga gemensamma. Barnen är jämngamla och trivs bra ihop. Vi bor i mitt hus, har välkomnat alla och försökt göra så att alla ska trivas med att fixa grejor till rummen och så vidare. Vi har bott ihop i två år. 

Tjänar bra båda två, båda jobbar heltid. Har bra standard. 

Barnen har mycket aktiviter som tar MYCKET tid och en del pengar. 

Sambon har en sommarstuga som tar mycket tid, och mycket pengar, samt att exet som inte gillar mig har fri tillgång till den. Hon har fått det mesta i skilsmässan och har det väldigt bra. 

Nu till det som kört slut mig. 

Jag är inte van sen tidigare att ha aktiviter uppbokade en halvtid i veckan. Och det blir mycket planering för mig med körningar, anpassningar, matlagning, sen att aldrig kunna göra något spontant, då varenda eviga helg är uppbokad. Veckan som vi inte har barnen så är aktiviteterna och körning igång för hans barn ändå. 

Jag tar hand om all handling, i princip all matlagning, sköter hemmet till 85 %. Alla prylar som behövs som inte är personliga, bekostas av mig. Han hjälper till, och är mer händig än vad jag är så fixar med sånt, bygga tex. Vilket är tacksamt såklart. 

Betalar alla kostnader för hus, el, internet, mat, aktiviteter, då alla hans pengar går åt till sommarstugan, jättetrevligt att ha men ja man får dela med exet och det är väl ok och kul för deras barn att kunna vara där när vi inte är där. Jag betalar också i princip alla fasta kostnader till mina barn, då min föredetta inte har så bra ekonomi, och har sällan råd att göra något speciellt med dom. 

Jag försöker vara en bra förälder, sambo och bunusmamma och tänker alltid på alla andra först, är inte alls lika aktiv med vänner och så längre. Gör sällan något jag vill, som jag gjorde förr. Har varken tid eller speciellt mycket energi kvar till det, inte heller pengar över för det. 

Här om dagen fick jag totalt pyspunka, på grund av att jag möts av oengegemang av några få saker som jag skulle vilja göra.  Det handlar om några få saker, tex ta en drink ute, göra några saker som familj och ha lite utedagar. Tror inte det är av illvilja att min sambo som jag vet bryr sig om mig inte är speciellt egegerad. 

Tog tvärstopp, tårarna rinner och jag kan inte ens vara på jobbet, migränen dundrar. Jag kanske överdriver, och det känns säker bättre om ett par dagar. 

Jag behövde nog mest bara få ur mig allt. 
  • Svar på tråden Pyspunka som bunusmamma
  • Anonym (Pysen)

Hej, tack för svar, nu känns det lite bättre. Han är en bra pappa och tar hand om alla barnen, men aktiviteterna tar mycket tid och jag känner att mina behov kommer på sista plats jämt, om dom åtminstånde fick komma fram ett par gånger per år.

Jag har i alla fall beställt ett kreditkort som jag kan handla mat med, och enkelt skriva/dela upp.

Har varit otroligt låg denna vecka, vet inte om han märkt något men säkert, men inte sagt något. 

• Anonym (Pysen)

Jag kör inte barnen, men det påverkar mig på andra vis, jag behöver hålla taktpinnen hemma mest hela tiden. Det är en aktivitet som han älskar så jag fattar att han vill vara med alla timmar den tar i veckan. Men man behöver göra andra saker också, och det blir jag som mest lite alltid men mest gör dom för aktivitet tar för mycket tid.

Jag har egna barn också, och jag får hjälp att köra dom med såklart när det är aktiviteter.

Sommarhuset är hon redan utköpt ur ordentligt. Vi har såklart första tjing men hon är där när vi inte är där. 

Svar på tråden Pyspunka som bunusmamma