Inlägg från: Anonym (man 35år) |Visa alla inlägg
  • Anonym (man 35år)

Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.

Hej min fina vän och 3 barns mamman.

Som en tidigare sa: skärp dig, du ska ju självklart sträva efter att uppfylla din sexlust. Det är inget att skämmas för eller onaturligt. Det behovet är att liknas med övriga behov (mat, vatten , socialtliv etc).

Jobba med idg själv:
    * ta bort dessa destruktiva tankar om att du är äcklig. Du är normal.
    * undersök dig själv, hur mjuter du? vissa njuter mer av att smekas och sugas i bröstet, andra känner mer i underlivet, andra tycker mer om att själva suga kuken etc...
    * skaffa sexleksaker, det finns flera typer och ett stort utbud för kvinnor.
    * var påhittigt. Vissa kvinnor tycker att sex ska se ut på ett visst sätt bara (typiskt missionären). Medan sex kan utövas på flera ställningar, med och utan redskap, och man måste inte nödvändigtvis penetrera för att njuta och få orgasm.
    * Undersök om Tantra kurser är något för dig eller er som par. Det går ut på att man njuter och har orgasmer utan penetrering elle rnödvändigtvis utlösning. Men jag har ingen erfarenhet av det själv.

Jobba med honom:
    * ställ inte det som ett KRAV att du skall får orgasm. Det löser bort lusten till sex, precis som dina tankar om att du är äcklig, löste upp din lust. Prata med honom som att ni har en utmaning tillsammans

* har han hälsoproblem som gör att hans lust är låg, eller är han äldre? har han brist på vissa mineraler och vitaminer? Googla och rådgör med läkare vid behov.

* prata med honom om hur viktigt det här är för dig. Försök förstå vad det är på riktigt som gör honom bete sig så. Är han för lat för den ansträngningen?

* sport och motion är bra om han ska klara av prestationen under samlag (om du inte rider honom) och ökar blodcirculationen och sexlust

* föreslå att du rider honom, så jobbar han mindre

* jobba med sexleksakerna tillsammans. Låt honom utsätta dig för och styra leksakerna. Du får forhoppningsvis orgasm och han tycker att det är kul (förhoppningsvis). Du kan också erbjuda runkning i utbyte. Det kan kombineras med att suger dina bröst eller smeker dig på ett annat sätt (jag menar han måste inte penetrera).

* prova massera runt penis, så blir det mer blodtillförsel

* när ni har sex, så är det viktigt att ni har förspel. Kvinnan kommer nämlingen inte lika fort som mannen, och kan ha en njutning mycket längre. För oss män så kan det tyvärr gå fort, och när det väl kommit ut, så har man ingen större lust att fortsätta. Så det smartast är att han inte kommer, innan ni börjar lida mot slutet på samlaget.

* En viktig del av vårt sexliv, vi män, är att se på den fina släta kroppen, och hur ni stönar. Du kan kanske klä dig fin och tilltalande och ha parfym för att locka honom. Men det beror på så klart vad han har för smak.

* Försök få honom att inte titta på porr. Jag tror att det höjer hans förväntningar till sex och utseende på partner. Men gör ingen större grej av det (för det kan bli en förlorad strid)

* planera tider för sex. Jag tycker att det är ibland jobbigt när min fru frågar efter sex, utan plan, klockan är sen och jag har planerat sova. Det är extra jobbigt när jag är trött, och jag vet att det är jag som ska prestera med mina muskler. Har ni en lämplig planerad tid, kan inga såna ursäkter komma fram.

* Rådgör med relationsexpert

Jag hoppas verkligen att du hittar ett bra sätt för din njutning och att din partner är tillmötesgående och går att samarbeta med.

Och bort med de negativa tankarna :)
    Lycka till

Svar på tråden Han vill inte ha sex, för att jag vill få orgasm.