• Xenia

Komiskt med otrohet?

Jag misstänker att jag också skulle ha skrattat. Den otrogne grannens fru blir misstänksam, han kanske äntligen får sina gärningars lön. Dvs alla otrogna förtjänar att påkommas. Ofta är det väl så att de har godtrogna och tillitsfulla partners så de kan leva dubbelliv i lugn och ro. Så bra om rättvisan segrar ibland!

Är det skadeglädje?

• Xenia
    Lönnsirap skrev 2023-06-30 14:47:58 följande:
    Fast är det att någon är en förövare, att den är otrogen? Och är det att vara ett offer att den man litade på svek det man ha?

Alla ser inte på otrohet på precis samma sätt och ett skratt, eller fniss är inte ett kvitto på hur folk faktiskt tänker och tycker om det hela 
    Jaha, är det de som tycker att otrohet, svek och lögner är något bra? Eller inget att bry sig om?

Det handlar inte om något öppet äktenskap i detta fall. Inte heller om någon engångsföreteeelse.

Även om det inte handlar om något lagbrott, tycker jag ändå man kan tala om offer i detta fall. Någon som litat på sin man medan han har varit regelmässigt otrogen. Får väl kalla manne för "den svekfulle" då om "förövare" är för hårt.
  • Xenia
    Anonym (?) skrev 2023-06-30 19:29:01 följande:

Hur kan otrohet vara komiskt?

Det var inte otroheten i sig som var komisk utan att den otrogne blev påkommen.
  • Xenia
    Anonym (:-:-:) skrev 2023-07-01 00:42:40 följande:
    Tråden handlar även om att känna till en otrohet som inte uppdagats, och skratta åt saken. Varför gör man det?
    Ja, det är inget jag känner igen mig i.

Men kanske man blir så generad och chockad så man skrattar.
Svar på tråden Komiskt med otrohet?