Inlägg från: Anonym (Neutrum) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Neutrum)

Komiskt med otrohet?

Äh, skalan är flytande.

Jag håller på och förhandlar om vissa undantag från monogami med min partner, eftersom hen helt enkelt inte är intresserad av eller vill utföra en del saker jag känner att jag vill leva ut.

Är det då inte bättre att jag försvinner några timmar 1-2 gånger i månaden och att vi i övrigt lever ihop harmoniskt som vi redan gör, än att bryta upp allt annat som vi har skapat ihop?

Alternativet här är skilsmässa, med allt vad det innebär.

• Anonym (Neutrum)
    Anonym (sådär) skrev 2023-06-30 17:05:03 följande:
    Jag tycker snarare att du blandar ihop skalorna helt och hållet. Det som diskuteras är OTRPHET, dvs när man knulla andra UTAN att förhandla med sin partner. Det du och din partner håller på med är något helt annat och därmed en helt annan skala. För om att knulla runt med eller utan sin partners tillåtelse är saksamma varför förhandlar ni öht ?

Att försvinna iväg 1-2 ggr i månaden och knulla nån annan MED sin partners tillåtelse EFTER att ni kommit överens om att det är ok, är väl inte riktigt samma sak som att dra iväg 1-2ggr i månaden och knulla nån annan UTAN sin partners tillåtelse och UTAN att man kommit överens om det?
    Frågan är vad partnern egentligen mår bäst av och jag tycker inte att svaret är självklart.
  • Anonym (Neutrum)
    Anonym (sådär) skrev 2023-06-30 18:29:31 följande:
    Du menar alltså att skillnaden mellan att knulla runt med andra MED sin partners medgivande och UTAN inte är självklar?

Så varför förhandlar du då med din partner när att knulla runt med andra bakom ryggen på sin partner är samma sak?
    Ett försök att komma tillbaka på den tillåtna banan antar jag. Men hur kan jag veta att det inte är mest för att jag själv mår bättre då?

Det är ju inte säkert att partnern ser det som ett förslag, utan mer som ett ultimatum, även om det inte framställts riktigt så?

"Det man inte vet har man inte ont av" är ett väldigt gammalt ordspråk.
  • Anonym (Neutrum)
    Anonym (:-:-:) skrev 2023-07-01 00:42:40 följande:
    Tråden handlar även om att känna till en otrohet som inte uppdagats, och skratta åt saken. Varför gör man det?
    För att de flesta inte vet vad de ska göra åt det och oftast känner att det inte angår dem.

Lite samma sak som om man får höra att en kollega på jobbet har en gigantisk hemorrojd och därför står upp och jobbar. Man har svårt att tänka bort det när man ser personen.

På tidigare jobb hade vi ett par som var otrogna med varandra i flera år, båda gifta med barn på vardera håll. Det tisslades och skrattades en hel del när de tog samma fredag ledigt och försvann från jobbets parkering i den enas bil eller kom tillbaka från långlunch med gräs på axlarna och liknande. De hade sin affär och fortsatte sedan som vänner, jag vet ju inte vilken deal de hade med sin partner så varför ska jag lägga mig i?
  • Anonym (Neutrum)
    Anonym (:-:-:) skrev 2023-07-04 14:09:11 följande:
    Att välja att inte lägga sig i behöver inte betyda att man tycker det är lustigt?
    Jo, när ett par kommer tillbaka helt rödkindade med gräsklipp på axlarna och ser ut som katten som svalt undulaten, då skrattar man.
  • Anonym (Neutrum)
    Anonym (:-:-:) skrev 2023-07-04 14:42:47 följande:
    Det kan väl en person skratta åt även om den sedan väljer att lägga sig i så jag förstår inte kopplingen
    Jag talar om vad jag och mina kollegor gjorde i situationen, jag vet inte vad alla andra på planeten gör.
  • Anonym (Neutrum)
    Anonym (:-:-:) skrev 2023-07-04 15:01:14 följande:
    Din förklaring till varför man skrattar innehöll även att man inte lägger sig i. Varför gör DU den kopplingen?
    Den som skrattar skvallrar troligen inte.

Den som blir arg kanske gör det.

Om man inte fattar det själv...suck..
Svar på tråden Komiskt med otrohet?