• Anonym (Deppig)

För sent nu

Jag är över 30 och har aldrig haft något förhållande.
    Jag är missnöjd angående mycket i mitt liv. Instabil ekonomi och hälsa.

Inget känns värt att kämpa för, för allt jag provar misslyckas jag med. 

Kan ingen bara komma och veva med ett trollspö så att jag har jobb, förhållande och ett spännande liv? 
    Tack!

/Deprimerad

• Svar på tråden För sent nu
  • Anonym (Hillvi)

Rom byggdes inte på en dag, så börja med att förändra en grej. Kanske hitta en hobby att göra tillsammans med andra (friluftsliv, körsång, idrott, brädspel mm). Att börja träna, om du inte redan gör det, kan definitivt lyfta humöret. 

Och vad gäller jobb tipsar jag alltid om YH-utbildningar. 

• Anonym (Deppig)

Tack!
    Jag håller på att komma in i rutiner angående träning och mat.
    Har börjat jogga. :)

Ska nog kolla upp YH-utbildningar också.. läser en utbildning på universitet just nu men den känns inte helt rätt.

• Anonym (Kan vända)
    Anonym (Deppig) skrev 2023-06-28 18:25:32 följande:
    För sent nu

Jag är över 30 och har aldrig haft något förhållande.
    Jag är missnöjd angående mycket i mitt liv. Instabil ekonomi och hälsa.

Inget känns värt att kämpa för, för allt jag provar misslyckas jag med. 

Kan ingen bara komma och veva med ett trollspö så att jag har jobb, förhållande och ett spännande liv? 
    Tack!

/Deprimerad

När jag var 30 hade jag inte heller haft något förhållande. Hade väl ett par tusen på banken. Hade jobb men ett standardkontorsjobb. Bodde i en tvåa.

Nu är jag 40. Har 2 barn. Sambo sen 5 år. Bor i hus. Har några hundratusen i sparande. 

Livet, man vet aldrig var det tar en. Faktiskt.

• Anonym (Deppig)

Jag hade år... verkligen ÅR av ångest och depression som har gjort att min hälsa skadats.
    jag försöker få bättre hälsa nu.

Ibland är jag motiverad vad gäller träning och mat och att förbättra rutiner osv, men sedan kommer en dag när jag tänker vad spelar det för roll? Jag kommer ändå alltid vara ensam även om jag försöker förbättra mig själv. Så fallerar allt.

Jag har svårt att få vänner och förhållande kan jag bara drömma om.
    Det känns som att allt är hopplöst. 
    Känner mig så ensam. 
    Jag är ju en människa trots allt. Drömmer om nära vänner och kärlek. Och framgång.

Svar på tråden För sent nu