• duanto

Kvinnor 50+, hur viktigt är mannens fasad vid dejting?

Hur stor betydelse har statusprylar och utseende för kvinnor över 50 som dejtar en man? Ta exempelvis bil, boende, inredning och jobb men även skägg.

Min 10 år gammal stora familjebil/buss i udda färg verkar inte locka, inte heller min småslitna hyreslägenhet med inredning från Ikea tycks få kvinnor på fall. Saknar dessutom skägg och har inget eget företag eller någon chefsposition.

Förutom skägget är jag dock påväg att byta upp mig på allt annat men egentligen är det mycket för att få en finare fasad utåt som jag kommer göra detta, vilket känns lite fel. Jag är ju ändå samma person som innan. Men det krävs kanske en förändring för att hitta någon? Eller hur funkar ni kvinnor över 50?
  • Svar på tråden Kvinnor 50+, hur viktigt är mannens fasad vid dejting?
  • Anonym

Du glömde penisens storlek. Väldigt viktigt att det är en riktig bamsing

• duanto

Jag tänker att kroppsligt utseende är lite knepigare att ändra på men att byta bil, lägenhet, inredning och jobb är ju skapligt lätt att göra men frågan är om det är värt besväret? 

• Anonym (Lottie)

Hur vet du att det är den gamla bilen och Ikea-möblerna som är problemet?

• Anonym
    duanto skrev 2023-06-28 22:20:30 följande:

Jag tänker att kroppsligt utseende är lite knepigare att ändra på men att byta bil, lägenhet, inredning och jobb är ju skapligt lätt att göra men frågan är om det är värt besväret? 

Vilken kvinna vill du imponera på?
    Den som blir till till sig av flärd och ytlighet 
    eller en kvinna som ser till insidan?
  • duanto
    Anonym (Lottie) skrev 2023-06-28 22:23:09 följande:

Hur vet du att det är den gamla bilen och Ikea-möblerna som är problemet?

Det vet jag såklart inte är därför jag undrar hur andra ser på detta. Men antar att för många kan sådana detaljer säkert påverka hur man ser på en person. Jag vill väl helt enkelt maximera mina chanser genom att ändra på det jag enkelt kan ändra på. 
  • Anonym (Personligt är bäst)

Statusprylar helt oviktigt men utseendet både kropp, ansikte, kläder och allmän fräschör är viktigt för mig. Han ska antingen ha en egen unik stil eller vara relativt tidsenlig. Alltför många män ser riktigt chaviga och omoderna ut med nån rejält anskrämlig t-shirt med typ  Byggmaxlogga el liknande och slitna skor och jeans till det som sitter opassligt.

Skägg är snyggt på de som passar i det, men renrakat går lika bra.

Hyersrätt och familjebuss låter kul, dock har jag svårt för opersonliga hem, såna där som ser ut som tagna direkt ur Ikeakatalogen, helt utan nån personlig touch.
    Jag gillar böcker och spännande bokhyllor, smakfull konst, en bra musikanläggning och hygieniskt boende, särskilt ren toalett och kök.

Är du på väg att göra plastikoperation eller ingrepp av något slag?
    Allt som får en att  bättre och öka självkänslan är ju välkommet, då blir man också mer social och får fler tillfällen till möten.

• Anonym (Lottie)
    duanto skrev 2023-06-28 22:35:15 följande:
    Det vet jag såklart inte är därför jag undrar hur andra ser på detta. Men antar att för många kan sådana detaljer säkert påverka hur man ser på en person. Jag vill väl helt enkelt maximera mina chanser genom att ändra på det jag enkelt kan ändra på. 
    Tror att du börjar i fel ände. Nu är jag inte 50 plus än, men 41 i alla fall och kunde verkligen inte bry mig mindre än om vad en man har för bil, till exempel. HELT oväsentligt. Skägg är osexigt också.
  • Anonym (Personligt är bäst)
    duanto skrev 2023-06-28 22:20:30 följande:

Inredning och en snygg garderob kan göra susen. Likaså några timmar på gymet och ett utvecklande intresse som gör en spännande så man har något att prata om.
  • duanto
    Anonym skrev 2023-06-28 22:33:51 följande:
    Vilken kvinna vill du imponera på?
    Den som blir till till sig av flärd och ytlighet 
    eller en kvinna som ser till insidan?
    Jag vill träffa en klok men enkel och jordnära kvinna som inte är alltför ytlig och som inte lever bakom en fin fasad.

Men vi bygger väl alla omedvetet eller medvetet på vår fasad för att folk ska uppfatta oss på ett visst sätt. Sedan är ju en del människor väldigt extrema medan andra nästan inte bryr sig. 
Svar på tråden Kvinnor 50+, hur viktigt är mannens fasad vid dejting?