• sandrabeerg

Sekundär barnlöshet. Hjälp!

Så kallad syskonbehandling (ytterligare barn till ett par med gemensamt barn) erbjuds inte inom regionerna utan endast vid privata IVF-kliniker. 

Hittade detta när jag googlade. Kan det inte vara så att par har sparat ägg sen första IVF om någon i tråden upplevde att detta kunde bekostas av regionerna?

En fördel med att bekosta det privat brukar ju dock vara att man inte behöver vänta särskilt länge. Förstår att det år jättetufft ts och tror absolut det kan vara bra med en samtalskontakt. Det kan även erbjudas på IVF-kliniker men finns ju också på kvinnoklinikerna. Lycka till!

• sandrabeerg
    EpicF skrev 2023-07-01 19:43:52 följande:
    Ja, det gör det. Men allt är individuellt. 
    Nej, det är inte inte. Detta är inte individuellt. Har du någon källa på att det skulle finnas undantag? 
  • sandrabeerg
    EpicF skrev 2023-07-01 19:51:58 följande:
    Ehh ...Jo, det bedöms individuellt. Vad som gäller i just ts fall vet varken du eller jag. 
    Jo, att sekundär barnlöshet inte bekostas av någon region vet jag. Kan du visa någon källa på att detta kriterium inte skulle gälla i vissa fall? Jag har ju citerat källor där det tydligt står att det ej bekostas. 
  • sandrabeerg

Inte meningen att göra din tråd till något annat. Hoppas du får bra bemötande och stöd och lycka till framöver!

Svar på tråden Sekundär barnlöshet. Hjälp!