-
Meddelande borttaget
-
Svar på tråden En riktig karl
-
Ja det är klart att man ska vara omhändertagande när man jobbar i vården, det tänker man om män också som jobbar där, men kvinnan du skrev om reagerade på att hans utseende i kombination med det jobbet, han ser hård ut men är inte det på jobbet.Anonym (tatuerad och en riktig tuffing) skrev 2023-07-01 12:03:47 följande:I vården är det ju bra om man är mjuk och omhändertagande. Men det är inte det första som kvinnor tänker på när de tänker sig en riktig karl, en man som de tänder på. Tror jag inte i alla fall. Jag har oftast hört kvinnor nämna andra egenskaper då. Ungefär som i citatet i början.
De flesta personer ser väl både kvinnor och män som jobbar i vården som omhändertagande, sen tror jag flera just kan reagera på om en man som ser hård ut men jobbar i vården och är omhändertagande då man kanske trodde att han jobbade i någon helt annan typ av bransch. -
Men du är man, enligt ditt nick i alla fall?Anonym (Peder) skrev 2023-07-01 12:17:25 följande:Jag tänker inte så mycket på just cross och extremsporter, de manliga drag jag menar är karaktär, självständighet, driv, styrka som kombineras med en empatisk sida.
Personen ifråga hade även kunnat syssla med annat än cross och extremsporter.
Jag tror ofta att kvinnor har en viss bild av vad en riktig karl är. Och det låter ofta som hon jag citerade. Orkar inte leta reda på fler exempel, men ska länka här nästa gång jag ser nåt sånt. För det ser man ofta. -
Jag är man och jag har haft ett antal relationer med kvinnor. Är övertygad om att många kvinnor älskar kombinationen av manliga attribut och en mjukare sida.Anonym (tatuerad och en riktig tuffing) skrev 2023-07-01 12:21:50 följande:Men du är man, enligt ditt nick i alla fall?
Jag tror ofta att kvinnor har en viss bild av vad en riktig karl är. Och det låter ofta som hon jag citerade. Orkar inte leta reda på fler exempel, men ska länka här nästa gång jag ser nåt sånt. För det ser man ofta. -
Säkert är det så. Men vilket tror du att de flesta kvinnor associerar med en riktig karl, manliga attribut eller en mjukare sida?Anonym (Peder) skrev 2023-07-01 12:26:10 följande:Jag är man och jag har haft ett antal relationer med kvinnor. Är övertygad om att många kvinnor älskar kombinationen av manliga attribut och en mjukare sida.
-
Det är väldigt enkelspårigt om du tror att alla kvinnor gillar samma typ av män.Anonym (tatuerad och en riktig tuffing) skrev 2023-07-01 12:21:50 följande:Men du är man, enligt ditt nick i alla fall?
Jag tror ofta att kvinnor har en viss bild av vad en riktig karl är. Och det låter ofta som hon jag citerade. Orkar inte leta reda på fler exempel, men ska länka här nästa gång jag ser nåt sånt. För det ser man ofta.
Som sagt jag känner ingen som gillar stora tatueringar, det beror som sagt på vilka grupper av folk du umgås med, vart du bor osv.
Men andra gillar det. Din koppling till vården konstig när du skriver att kvinnor i första han inte tänker på omhändertagande när det gäller män.
Har inte alltid t ex läkare varit väl ansedda? -
Det kanske inte är delarna utan helheten, flexibiliteten och förmågan till anpassning som hon attraheras av. Det funkar nog inte lika bra att vara en omhändertagande myskille på motorcrossbanan och extremsportinriktad när man ska lägga fram en vettigt regim för patienterna på ortopedavdelningen.Anonym (tatuerad och en riktig tuffing) skrev 2023-07-01 12:03:47 följande:I vården är det ju bra om man är mjuk och omhändertagande. Men det är inte det första som kvinnor tänker på när de tänker sig en riktig karl, en man som de tänder på. Tror jag inte i alla fall. Jag har oftast hört kvinnor nämna andra egenskaper då. Ungefär som i citatet i början.
-
Ja, verkar vara vanligt att kvinnor vill ha det som andra kvinnor vill ha. Och just en sån här man låter som att han är populär och omtyckt av många. Hon låter förstjust när hon beskriver honom också, hur han är en riktig karl.Anonym (Qwa) skrev 2023-07-01 12:22:45 följande:
Det är säkert en riktig karl, eftersom att hon inte hade reagerat sådär om det inte var det..
Men vad hon har fallit för och romantiserar i det här inlägget, är det som kallas pre-selection..
Det vill säga en kille som alla kvinnor pratar gott om och vill ha själva, är den som hon också börjar romantisera..
Har sett detta fenomen utspela sig i samhället rätt ofta och är inga direkta konstigheter. När hon blir uttråkad så börjar hjärnan att vandra. Och hon kommer att välja den som finns nära till hands och också verkar populär för alla andra när hon är kåt och behöver något nytt att romantisera eller onanera åt.
Kvinnor bondar dessutom via sex. Så att det blir sådär är inte direkt förvånande utan mera lite pinsamt, om man tänker på vilken slav hon är faktiskt över sina egna lustar.
Hon är alltså sån slav att hon sitter och proklamerar sina historier till alla sina vänner, vilket kommer sluta med att även dom sedan också kommer bli minst lika intresserad av han.
Inte omöjligt att hon fantiserat om honom, eller liknande män. -
Jag tror att hon tycker att han är en riktig karl just för att han är tuff, macho, och tatuerad. Precis som hon säger. Senare nämner hon hans mjukare sida.nihka skrev 2023-07-01 12:34:23 följande:Det kanske inte är delarna utan helheten, flexibiliteten och förmågan till anpassning som hon attraheras av. Det funkar nog inte lika bra att vara en omhändertagande myskille på motorcrossbanan och extremsportinriktad när man ska lägga fram en vettigt regim för patienterna på ortopedavdelningen.
-
Har du något emot hennes attraktion för denna man?Anonym (tatuerad och en riktig tuffing) skrev 2023-07-01 12:37:05 följande:Jag tror att hon tycker att han är en riktig karl just för att han är tuff, macho, och tatuerad. Precis som hon säger. Senare nämner hon hans mjukare sida.
Det låter så, alla gillar som sagt olika saker,
Återigen då många kvinnor gillar inte stora tatueringar och macho stilen, imponeras inte av motorcross osv eller har ingen åsikt om att andra gör det men är inget dom själva faller för.
Varför tror du att alla gillar samma typ av män? det är väl bara att se dig runt omkring, alla typer av män är i förhållanden. -
Kvinnor vill ha hela paketet, har du inte uppfattat det? När en kvinna beskriver vad hon vill ha är det inte sällan något i stil med: Jag vill ha en social man, men inte för social. En manlig man, som även kan vara mjuk ibland. En man som kan visa känslor, men som inte blir larvig. En man med egna intressen, men inte som tar över.. jag vill att han även prioriterar mig. En framgångsrik man som tjänar bra, men han ska även ha tid för mig osv i all evinnerlighet.Anonym (tatuerad och en riktig tuffing) skrev 2023-07-01 12:31:53 följande:Säkert är det så. Men vilket tror du att de flesta kvinnor associerar med en riktig karl, manliga attribut eller en mjukare sida?
Det går inte att vara allt det där, man får släppa tanken kring vad kvinnor vill ha och bli den man själv vill vara. Det, min vän, är mitt råd till dig om du vill må bra och ha ett bra liv.