• Lorangaragnar

    Personer som skriver "bara tittar lite" på dejtingsidor

    Ni frågar en person ni är intresserad av vad de söker på dejtingsidan. Ni får då svaret "bara tittar lite." Vad tycker ni om det svaret?

  • Svar på tråden Personer som skriver "bara tittar lite" på dejtingsidor
  • Mortiscia80

    Att personen inte har där att göra. Dessutom låter det mest som en person som antagligen är i en relation och söker bekräftelse, eller någon som bara söker sex. Känns väldigt oseriöst oavsett orsak.

  • BaraLillaJag84

    Klockrent! Tycker det är mer patetiskt att fråga vad man "söker". Man måste väl kunna få kolla läget utan att ha bestämt sig för att ligga, gifta sig, byta bilder, vad det nu må vara! Jag föredrar människor som bara chillar och tar saker som det kommer, utan direkta förväntningar!

  • pyssel

    Det är ett vanligt svar för att signalera att den som frågade:
    1. själv ska titta vidare i en annan riktning 2. alternativt inte vara pushig om nu dörren inte slagit igen helt.


    Lite grann så som man svarar i affären om man inte vill ha hjälp. 

  • BaraLillaJag84
    pyssel skrev 2023-07-01 21:12:54 följande:

    Det är ett vanligt svar för att signalera att den som frågade:
    1. själv ska titta vidare i en annan riktning 2. alternativt inte vara pushig om nu dörren inte slagit igen helt.


    Lite grann så som man svarar i affären om man inte vill ha hjälp. 


    Om man handlar ju i regel mera om man tillåts "titta lite" först och inte blir näst intill nertrampad av expediten som ska visa hela butiken! 😊
  • Aurora Borrealis

    Föredrar ambitiösa människor, målmedvetna som vet vad de vill och formulerar mål för sig själva. Gillar "strävare".

    Den där söker bara bekräftelse, utan att ens själv veta om att hen söker bekräftelse alt bara spana på snygga bilder. Eftersom jag själv är en målmedveten människa som vet vad jag vill är "flummare" ingen matchning för mig så jag hade ghostat där vid den kommentaren. Flummaren vet säkert inte vart hen vill i övrigt i livet heller, i karriären, bostad m.m. heller så det matchar inte mig. Dvs OM jag ens hade varit på en dejtingsida och ogift.

  • pyssel
    BaraLillaJag84 skrev 2023-07-02 15:11:46 följande:
    Om man handlar ju i regel mera om man tillåts "titta lite" först och inte blir näst intill nertrampad av expediten som ska visa hela butiken! 😊
    PrecisGlad 
  • Jagäterkeso

    Man kanske är skadad mentalt och inte redo men vill titta runt lite som övning så blir det mindre skrämmande när man är frisk nog att göra mer än titta runt?

Svar på tråden Personer som skriver "bara tittar lite" på dejtingsidor