Inlägg från: Litorina |Visa alla inlägg
  • Litorina

Ångrar flytt och husköp innan jag en flyttat in..

Jag har pga jobb flyttat till helt ny stad och som lite introvert av mig tog det flera år innan jag kom in i stan. Man behöver ge det tid innan man ger upp. Iaf om man är som jag. Man måste vara aktiv i sin jakt på umgänge. 

Jag flyttade också från storstad till mindre stad men fick barn först efter flytten. Jag har vänner i storstad med barn och när vi jämför är våra liv så är vårt otroligt mycket enklare än deras. Här i stan cyklar och går vi för det mesta och slipper illaluktande och bullriga bussar, vagnar och t-banor. Det är rent och fint och lugnt. Vi lägger betydligt mindre tid på resor och får på så vis en lugnare vardag. Bostäderna är billigare så vi kan jobba deltid. Jag är otroligt nöjd med att ha lämnat storstan just eftersom jag har barn. 

Ingen bra luft i storstan heller. 
    https://www.lu.se/artikel/ny-rapport-stadsluftens-halsobelastning-pa-barn 

• Litorina
    GGN skrev 2023-07-04 22:06:44 följande:

Finns för- och nackdelar med allt. Växte upp på landet, bor nu i storstan. Varken jag eller min bror skulle låta barnen växa upp på landet. 

Jag hade inte heller velat bo på landet med barn. Finns många skäl till det. Men nu var det varken det jag eller TS skrev om. 
Svar på tråden Ångrar flytt och husköp innan jag en flyttat in..