Dejta någon med utmattningssyndrom/utbränd
Hej undrar lite om det här med utmattningssyndrom när det kommer till dejtande.
Vi har dejtat men dagen innan en dejt skickade hon och bad om ursäkt då hon inte mått så bra och inte trodde hon skulle vara fit enough för att ses. Därefter dröjde det fler dagar innan man fick svar på ett meddelande tills man tillslut fick ett svar där hon bad om förlåtelse för att hon inte hört av sig då hon inte mått helt bra. Där hon menar att det absolut inte är något illa menat med det. Hon skrev samtidigt att hon tyckt att det varit väldigt trevlig att hänga tillsammans men att hon vill vara ärlig och säga att hon inte mår jättebra och behöver lite tid att endast ta hand om sig själv just nu och hoppas att det är ok.
Hon lider av utmattningssymptom och har tidigare varit sjukskriven på 100%.Under tiden vi sågs var hon sjukskriven till 75% men skulle gå över till 50%. Jag har backat för att ge henne den space hon vill ha och har inte hört något av henne på ungefär 2 månader.
Jag vill fortfarande finnas där för henne och visa att jag bryr mig om/när väl hon känner sig redo, men vet samtidigt inte om hon kanske inte är intresserad då man inte hört något på snart två månader?