Inlägg från: Anonym (Stress) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stress)

Jobbar ensam med dementa

Jag jobbar på en äldre boende. Vi ha 6 st dement på avdelning. Vi ha 2 st avdelning och 6 st på varje avdelning. 
    3 st dubbel bemanning och resten är själv gående men 2 är utåt agernade och krävande.
    3 dagar nu ha jag fått jobba ensam för att team ledare anser de är lugnt på avdelning. Kollega på andra avdelning också fått jobba ensam.
    Vi är så stressat och trött. 
    Vi har alltid varit 2 st personal men nu team ledare säger de är lugn på våra avdelning och att de finns inte vikarie. Men de finns vikarie  men dem ska spara på penga därför dem inte boka.
    Jag orka inte så här. De är mycket stress för oss

• Svar på tråden Jobbar ensam med dementa
  • Anonym (Stress)

Jag ha glömt säga. När jag hjälp på dubbel bemanning så måste min kollega annan avdelning komma. Så deras avdelning är utan bemamning

• Anonym (Stress)

Jag är inte med i facket. Jag orkar inte ha så här. Det känns stressigt och psykisk påfrestande i långa loppen.
    Vad ha  Jag för rättigheter?
    Jag ha pratat med team ledare och hon har redan sagt till chefen att de är lugnt på avdelning att man kan jobba själv. Men de är inte okej jag tror

• Anonym (Stress)

Idag jag fick jobba ensam  igen. Och samma på den andra avdelning min kollega också ensam. Vi hade en löpare som kom att hjälpa på dubbel bemanning men annars resten tiden ensam.
    De är krävande. Jag har inte helt uppsikt på gamla. Om jag hjälpa en tant kanske 30 min ensam vad som helst kan hända. 
    De känns att jag inte ge bästa vård och tid till gamla därför jag är ensam och de är stressig. De är inte ok jag tror 

• Anonym (Stress)

Idag jag också varit ensam. Samma andra avdelning igen :(
    Idag en tant sagt till mig att de blir inte bra vård och kvalitet på grund att vi jobbar ensam.
    Jag har varit med i facket på gammal jobb men jag gick ur. Jag blev mobbat och fryst ute på grund att jag är arabiska och muslim. De hänt på andra jobbet och jag fick inget hjälp från facket. 
    Vi har ingen skydds ombud på min jobb. Jag har sagt till team ledare igår men hon sagt exakt denna.
    De är lugn på ert avdelning. Ni fixar allt själv annars ni får kalla på hjälp andra avdelning. De finns inte vikarie att boka

• Anonym (Stress)

Hut skrlvet man avvikelse ? 

Svar på tråden Jobbar ensam med dementa