• hamster87

Mina barn gillar inte min kille

Min sambo och jag är i en liknande situation, och det har gått 5 år :). Jag känner inte er så jag kan inte riktigt ge råd, men tyvärr har det bara blivit värre i vårt fall... Jag är som din kille, och min sambos barn vill inte heller umgås med oss som ett par.

Däremot har det gått väldigt bra mellan min son och min sambo.

I början ville min son att jag skulle sluta träffa min sambo och uppmanade mig att göra slut. Jag valde att spendera mycket tid med min son, tog honom med på olika resor han önskade och gav honom mycket uppmärksamhet. Ibland dök min sambo upp, och det kunde bli lite dålig stämning, men med tiden har min son accepterat honom. Nu trivs min son väldigt bra med min sambo, och de har en bra relation.

Min sambo har också varit väldigt snäll och tolerant när det gäller min son, som är 12 år gammal. I mitt fall har det gått jättebra. Tyvärr har det inte varit lika positivt för min sambo; hans barn har nästan brutit kontakten med honom. Så det är svårt att säga hur det kommer att utvecklas.

• hamster87
    BaraLillaJag84 skrev 2023-09-20 23:27:48 följande:

De får ju bara finna sig i att du inte tänker leva resten av livet som nunna! Man behöver inte älska varandra men ses man så är man så är man i alla fall artig och respektfull!
    Din 16-åring lär ha fullt upp med sitt kärleksliv! Vad skulle h*n tycka ifall du bara spontant bestämde dig för att "hata" den person som h*n kom hem och visade upp?? Gnälla på uppfostran etc.
    Sen som de andra skriver; försök inte leka familj, det blir inget bra! Men du bestämmer i ditt liv, inte dina barn! Du kan absolut kräva gott uppförande!
    Har dina barn och din pojkvän något gemensamt? Kan de t ex gå på hockey tillsammans? Spela bowling? Gå och träna? Kanske finna varandra på ett annat plan än som "mammas nya"?

Håller med. 
Svar på tråden Mina barn gillar inte min kille