Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Oplanerat gravid med tvillingar fjärde och femte barnet

Hej! 

Jag fick fem barn på 3,5 år. Tvillingar två gånger. 
    Allt går om man vill. Visst var det tufft stundtals men jag upplevde aldrig att vi hade det jobbigare än folk med 2-3 barn faktiskt. Samarbetet är det viktigaste, och att vara lyhörda för varandra. 

Idag går alla våra 5 i skolan. Mannen och jag är fortfarande gifta och lyckliga! Så vi överlevde 😁

Bara att fråga på om du undrar något! 

• Anonym (Jag)
    Förstagångenpåfamiljeliv skrev 2023-07-06 10:45:26 följande:

Tack för alla svar! Jag blir genuint glad! Känns lite roligt i och med att det är första gången jag skriver här.

Jag håller med om att det inte är kul att behålla om ens man inte vill, men vi kommer komma fram till ett gemensamt beslut har vi bestämt. På så sätt tror jag det kommer kännas bäst för resten av livet. 

Ja tre barn är mycket men det kände jag redan med två. Nu känner jag absolut att det är hanterbart, man vänjer sig. Tror fem också skulle kännas väldigt mycket, speciellt i början innan alla vant sig.

Wow, väldigt imponerande med 5 barn på 3,5 år! Hur orkade ni med nätterna? Ammade du? Hur var det att vara ute med alla fem själv? Är ju i såfall första gången för oss med tvillingar så det undrar jag lite över hur det skulle vara?

Nätter har aldrig varit ett problem för oss, men jag är å andra sidan en nattmänniska. Min man är morgonmänniska. Ammat i några månader på båda tvillingparen, sedan flasmatat. 
    Ute med alla fem har inte varit några problem, jag är en rastlös människa så mina barn är vana med att haka på alla möjliga saker! Allt från långa bilresor till bada i badhus och stranden själv med barnen. Tror nyckeln är att inte stressa upp sig, bara ta det lugnt. Jag har aldrig tyckt jag har mycket barn eller "händerna fulla", men å andra sidan vet jag ju inget annat eftersom vi gick tvillingar direkt, sen en bebis efter 2 år och ytterligare tvillingar efter 1 år. 
Svar på tråden Oplanerat gravid med tvillingar fjärde och femte barnet