Oplanerat gravid med tvillingar fjärde och femte barnet
Jättefint att din man stöttar dig vad du än beslutar men jag förstår det ändå som att det är något han absolut inte vill egentligen.
Och om det ändå inte var planerat och vi hade tre barn sedan tidigare hade jag med väldigt stor sannolikhet inte velat behålla. Hade tyckt det var jobbigt med vetskapen om att det här var inte det beslutet han innerst inne ville.
Skulle inte vilja göra så mot min man. Men visst, det säger jag med vetskapen om att jag inte har något som helst etiskt emot aborter.
Hade jag velat ha flera barn hade det självklart varit ett tuffare beslut men de premisserna du beskriver, 3 barn sedan innan, ej planerat, din man vill inte så hade det varit ett hyfsat lätt val för mig.
Tänker också att vissa män innerst inne hade kännt någons sorts bitterhet mot att man väljer att behålla i sådana här situationer. Som de flesta absolut inte skulle erkänna för självklart håller de i teorin med om att det är kvinnans kropp och kvinnans val. Men står man i den sitsen kanske de innerst inne känslorna ibland säger annat.
Jag har inget som helst etisk mot aborter heller så länge personen som är gravid vill själv göra abort.
Men vill hon inte är det en annan sak.
Mannen kan sterilisera sig om han är helt säker på att inte vilja ha flera barn någonsin istället av att bli bitter på kvinnor som inte gör abort mot sin vilja.