• Maymom

Gravidgraf tempdipp?

Googla implantationsdip.
    att det dippar några dar efter ÄL kan betyda att ägget fäst. 😊

• Maymom

Ja det är nog det tidigaste. Befruktas inom 1 dygn från ÄL och tar sedan 3-5 dar innan det kommit till livmodern och ev fäster. står lite olika på olika sidor. Samma med nidblödning, har läst att den kan komma allt mellan 5-14 dar efter ÄL.... jag hade det bara vid en av mina graviditeter, på ÄL+7 och 9. Håll utkik och se om du får nån lite orange, rosa eller brun flytning närmsta dagarna.😊

• Maymom
    sanna000 skrev 2023-07-05 20:39:31 följande:
    Ja exakt! Står så olika från sida till sida..blir knäpp haha
    Men jag ska hålla utkik, hoppas det tar sig denna gången..😊
    Ser ju ut som en lovande graf hittills det lilla man kan se. Hoppas på en extra höjning sen runt ÄL+10, trifasisk graf.😊
  • Maymom
    sanna000 skrev 2023-07-07 05:12:08 följande:
    uppdatering: Tempen sjönk idag också, fattar inte vad som händer? Är det kört nu?Gråter
    Behöver det inte vara, är ju lite tidigt för att den ska sjunka inför mens. Däremot bör den ligga som högst runt ÄL+7 för då ska progesteronet vara på Max. hur brukar dina grafer se ut? Om du brukar ligga lågt kan det vara tecken på låga nivåer.
    mina grafer har gått lite zickzack innan de gått tydligt uppåt runt ÄL+10/11.
  • Maymom
    sanna000 skrev 2023-07-09 09:41:30 följande:
    Hej på er! 
    Min temp vill inte höja sig så skulle säg att det är kört denna månaden tyvärr!..
    Det är aldrig över förrän mensen kommer. Men ja den är ju väldigt låg... lite märklig att den ligger så lågt. men vissa cykler är ju annorlunda. Du ser ju ändå ut att ha haft ÄL, hade den uteblivit hade den ju inte gått över coverline så som den gjort nu.
  • Maymom
    sanna000 skrev 2023-07-10 14:13:11 följande:
    Fick en orange/rosa blödning nu, har liite molvärk i tjejmagen. Tror tant röd dyker upp nu tyvärr!
    Brukar du ha så kort lutealfas? ÄL+10 idag?
  • Maymom

Har du kollat upp varför den varierar så? Den brukar ju vara lika lång. Ovanligt att den ändras mellan 10-14 dar...

• Maymom
    sanna000 skrev 2023-07-10 21:56:24 följande:
    Jaha..är det dåligt?..
    Trodde det va normalt att ligga så..kanske något jag ska kolla upp då.

Det vanliga är att den är lika lång varje cykel. Sen har olika kvinnor olika långa. 

10 dar är ju rätt kort, men Inte superkort, risken med kort fas är att livmodern inte hinner bli redo för att ta emot ett ägg.

• Maymom
    Mojsan95 skrev 2023-07-11 09:19:14 följande:

Hej! 
    Min lutealfas brukar också variera mellan 11-15 dagar, trodde också det var normalt 😅 

Men min fråga är om nån kan tyda att det är en trifasisk tempkurva eller inte? såg att ni skrev lite kort om det tidigare ☺️

Lite tidigt att säga, tempen ska vara som högst ÄL+7 i en vanlig cykel, så i gravidcykel får man vänta tills efter det för att se om det kommer en höjning till. Som du kan se på min jag la upp tidigare så kan det vara lite hoppigt, det behöver inte vara att det går upp ytterligare 0,3 grader och sen ligger stilla där.

utifrån din graf hade jag tänkt att ÄL var en dag tidigare än vad som är utsatt.

spännande att se om din gör ett hopp upp närmsta dagarna.😊
  • Maymom
    Mojsan95 skrev 2023-07-11 10:04:36 följande:

ja jag fattar inte riktigt varför nc valt att sätta den på dag 20.. dock har jag en känsla av att ÄL kan ha varit redan dag 17. Hade högst stegring på ÄLtest dag 15 och sen plockade vi ur täcket ur påslakanet så det det var då tempen dippade rejält så kanske borde utesluta den egentligen.. så svårt. 

Det enda jag vill är att få ett positivt gravtest då vi försökt ganska länge nu 🥹😔

Täcket har nog inget med det att göra. Jag har flera cykler där det har dippat lite extra på ÄL-dagen så tror det t.o.m. kan vara tecken på att ägget ska släppas. 

förstår det, jag är glad att jag inte behövde kämpa länge för att bli gravid, dock tog det lång tid att hitta en partner samt att gå igenom två ma. Man får fokusera på annat så gott det går, ibland kanske tänka att det kunde varit värre.

håller tummarna för dig!
    har ni gjort nån utredning?

• Maymom
    Mojsan95 skrev 2023-07-12 10:00:16 följande:

Maymom - vi började försöka september 2022 och då hade jag en cykel på 41 dagar så jag var helt övertygad om att det gick direkt eftersom jag annars har ganska regelbunden mens.. men det visade sig att ÄL bara hade skett mycket senare.. i december började vi ?på riktigt? med att verkligen timea ÄL korrekt och jag har gjort ganska stora livsstilsförändringar som gjort min cykel mycket mer regelbunden och stark. Men ja än så länge har det inte hänt ett skit ändå 😅

tempen sjönk 0,10 idag så känns avgörande imorgon om tempen stiger eller inte. Mår just nu exakt som alltid dagarna innan mens men har ändå ett litet hopp kvar denna månaden också. 

låter kämpigt med MA 😞Och jag håller absolut med om att min situation kunde varit värre ❤️

Klen tröst men snittet är väl 7 månader innan man blir gravid. Så tekniskt sett har ni inte försökt så jättelänge men förstår att det känns länge, varje väntan på ÄL och bim är ju en evighet!!

ok, då antar jag att du äter vitaminer, folsyra mm.
    får du ÄL-flytningar? Annars är ett vanligt knep att äta bisolvon mellan mens och ÄL, för att underlätta för simmarna.😊 D-vitaminboosten man får nu under sommaren kan ju också hjälpa till.
  • Maymom
    sanna000 skrev 2023-07-11 18:43:11 följande:

Hoppas den fortsätter uppåt! Du brukar inte ha spottings? kan ju hoppas det är nidblödning. 

håller tummarna för högre temp imorgon Och kommande dagar!

• Maymom
    Mojsan95 skrev 2023-07-13 06:41:03 följande:

Maymom- och där var det jag som beställt bisolvon!! 😄 har väldigt lite flytningar och egentligen aldrig upplevt äggviteflytning kring ÄL trots att jag ?letat? 😅 men mycket andra vitaminer och kosttillskott äter jag. 

tempen steg idag ganska högt! Känns som ett bra täcken. Har dock mycket mensvärk nu idag och tidigare dagar som jag brukar ha innan mens så får se hur detta går. Inga andra symtom alls förutom att jag kissar ofta men vet inte om det är någon inbillningsgrej.. 

Haha, härligt att kunna bidra med tips. Tror en halv-1 tablett om dagen ska räcka.

Vilken spännande stigning, hoppas hoppas!
    symptom tycker jag är svårt, jag insåg när jag letade symptom att mina bröst tydligen blir ömma inför mens, något jag aldrig tänkt på innan. Mitt tydligaste symptom var med sonen, för då brukade jag ha spottings 3 dar innan mensen och när de uteblev en cykel så misstänkte jag ju att det kunde betyda nåt. 😊

följer din graf med spänning nu!😁
  • Maymom
    Mojsan95 skrev 2023-07-14 09:42:20 följande:
    Ja tack!! 

Okej ja det är verkligen individuell symtom som man upptäcka. Jag har just nu ganska mycket mensvärk men tempen fortfarande ovanligt hög för min del (t om 36.6 är ganska högt för mig). Ska testa imorgon eller ikväll inte bestämt. Är ganska nervös 🙈

Spännande, de säger ju att man helst ska testa med morgonurin innan Bim. skriv när du testat, håller tummar och tår!
  • Maymom
    Mojsan95 skrev 2023-07-15 06:50:58 följande:
    Är i chock! 🥹
    Ser trifasisk ut, har du testat?
  • Maymom
    Mojsan95 skrev 2023-07-16 09:52:50 följande:

Ja fick positivt igår 🙏🏻😍

Åh grattis!!
Svar på tråden Gravidgraf tempdipp?