Dumpad utan vänner
Hej, Familjeliv. Jag sitter i en extremt jobbig situation där jag precis blivit lämnad av min sambo som jag varit tillsammans med i 5 år. Under vårt förhållande har jag lidit av grava depressioner och har blivit väldigt passiv i förhållandet, till den grad att jag inte orkat hålla kontakt med vänner och nästan enbart umgåtts med min flickvän i snart två år. Och nu har hon lämnat mig. Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven från skolan, studerar nu deltid på distans, och är jag redan från början på en plats i livet där jag är för utmattad för att kunna jobba eller studera. Jag flyttade till staden jag bor i för fem år sedan för studier och stannade för förhållandets skull. Jag har en väldigt komplicerad men nära relation till min familj, som bor i andra städer. Min mamma bor i en väldigt liten stad och min enda utväg för att kunna överleva känns som att flytta tillbaka till hemstaden, men jag ser inte hur jag ska kunna bygga upp ett socialt liv i hennes stad över huvud taget, då jag studerar på distans, och har jag även har en väldigt traumabaserad och komplex relation till min mamma. Samtidigt är hon min enda vän. Just nu är jag i min hemstad och hälsar på men jag vet inte hur jag ska ens ska kunna få kraft åka tillbaka till staden jag bor för att flytta mina grejer och hämta min älskade hund. Ännu jobbigare att blrja leta ny lägenhet. Allting känns för kaotiskt.
Jag behöver verkligen psykiatrisk hjälp och är på väntelista till en mottagning i staden där jag bor, men köerna här i hemstaden är ännu längre. Allting är alldeles för tungt rörigt i min hjärna nu och jag undrar om ni har några liknande erfarenheter eller motiverande tips för att kunna få mig att se nåt ljus i detta mörker. Jag ser knappt hur jag ska kunna leva genom detta.