Hjälp! Jag tänker för mycket och är rädd för beslut.
Jag har egentligen massor av saker jag vill göra och prova i livet.
Flera utbildningar som känns mer intressanta än den jag går nu, som jag vill våga söka. Flytta utomlands eller åtminstone resa utomlands...
Jag vill våga söka jobb, våga tacka JA till jobb, våga prata i telefon och låta normal och avslappnad.
Men jag har så otroligt dåligt självförtroende att jag stakar mig på orden, när jag pratar med andra.
Jag vågar inte riktigt följa hjärtat /magkänslan när det gäller jobb och studier.
Jag kan ha massor av idéer, och rent teoretiskt tänka mig att det där jobbet och den där utbildningen skulle jag nog trivas med och klara av bra, men när det väl kommer till kritan så vågar jag inte.
Jag fastnar i långa depressioner och handlingsförlamning och velande och ångest.
Jag har ända sedan jag var barn velat "jobba" som musiker. I min drömvärld då... Men jag vet att det är en tuff bransch, dessutom vågar jag inte bli bedömd av andra så jag sjunger och spelar instrument hemma.
Jag älskar inredning, design och natur. Har haft tankar på jobb som florist också, eller inredare. Men jag ser framför mig att jag kommer misslyckas med allt jag provar.
aJag vill våga så lite som att flytta till en annan stad, men det vågar jag inte heller.
Jag fastnar i eviga loopar av passivitet för att jag inte vågar göra stora förändringar.
Jag vill liksom bara känna mig någorlunda tillfreds med livet, men det känns som att jag är stressad ständigt för att tiden rinner ut och vantrivs något enormt.
Har sökt utbildningar många gånger som jag inte vågat tacka ja till.
Läser ett program nu men vantrivs.
Hur ska jag någonsin bli tillfreds med livet? jag har ständig ångest över att tåget gått. Andra i min ålder har testat massor, många har till och med bott utomlands i perioder. Många har barn. Jag har konstant ångest.
Hur slutar man hamna i eviga "tänk om"-loopar om att något annat är bättre? Så att man kan välja något man tror på och jobba mot ett mål?