Inlägg från: Anonym (barnet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (barnet)

Extremt svår mamma

Men bara pausa den hemska människan i ett par år, kan du inte ha lite medlidande med dig själv? Eller bara avsluta kontakten.

Jag umgås inte med folk som trampar över alla gränser och vägrar ta rättelse när man säger till samt har vidriga åsikter i övrigt, jag har inte kommit till världen för att behaga dem.

Min far vräkte jag för livet för 25 år sen. Jag har aldrig ångrat mig.

• Anonym (barnet)
    Fisklever skrev 2024-12-21 07:48:20 följande:

Längesedan jag skrev nu, läste igenom alla fina och stöttande svar och ville bara uppdatera lite:
    Jag bröt med min mamma för ett år sedan och mitt liv är numera drama-fritt. 
    Kom in på en utbildning och har pluggat min första termin, väntar ett barn till och nu har vi flyttat till ett hus och mår bra. Familjellivet är så mycket mer fridfullt och jag har mycket bra kontakt med min pappa och hans sida där jag nu fått mycket stöd.
    Tyvärr är många missnöjda på min mammas sida att jag brutit och jag har inte längre bra kontakt med de som jag tyckte om att umgås med. Menmen, jag är en mycket lugnare, starkare och bättre förälder till mitt barn än förut. Min självkänsla är tusen gånger bättre nu.
    Återigen, tack för alla svar!

Jag blir glad för din skull, bra gjort!

Det ger mycket mer lugn att stänga en dörr än att ständigt vänta på nästa våg av drama och orättvis nedbrytande kritik.
Svar på tråden Extremt svår mamma