• Naijah

Oklara flytningar (långt inlägg)

Hej! Jag har googlat runt som en absolut galen den senaste veckan men hittar INGENTING som kan hjälpa mig.

Sen typ två veckor tillbaka har jag haft lite rosa flytning till och från. Första dagarna tänkte jag inte så mycket på det men när det hållt i sig i en vecka började jag fundera på om jag var gravid då min senaste graviditet höll på typ likadant ett tag i början. Tog typ 6 tester från olika märken och alla visade negativt. går dessutom på p-piller utan uppehåll sen flera år tillbaka och har alltid vart noga med att ta tabletterna på samma tid varje dag. Så det vore iofs ganska märkligt OM jag skulle vart på smällen. Men iallafall. Jag tänkte att jag skulle boka tid hos gyn för att få koll på vad det är men närmaste tiderna ligger i Augusti.. så jag valde att gå till apoteket och köpa lactal balans på vagitorier och har testat tre nätter nu, men det hjälper inte.

så nu vänder jag mig hit och hoppas att jag får nån typ av input.
    Flytningarna är typ normala fast med lite (mycket lite) blod i som sagt och de luktar absolut ingenting. Det är inte grynigt och förutom det rosa är det ibland lite vitaktigt/ljust gult/brunt. Sen jag började med lactal har det på morgonen kommit mörkbruna nästan svarta klumpar i flytningarna, de luktar ingenting, och när jag känner på det mosas de sönder till nåt grötliknande. Jag misstänker att det är nån typ av rest från höljet av tabletten men jag vet inte alls.

Jag har uteslutit svamp då det inte kliar det minsta och är totalt luktfritt samt att flytningarna inte är gryniga på det sättet, jag har även uteslutit graviditet då jag dels går på p-piller och har testat mig otaliga gånger med negativt resultat. finns det nån som skulle kunna ha nån aning om vad detta kan bero på och vad det kan tänkas vara? Jag hoppas verkligen på svar från nån vänlig själ!

tack på förhand!

• Svar på tråden Oklara flytningar (långt inlägg)
  • Syskonförsök

Mest sannolikt är det sälert något ofarligt som en vanlig cysta eller kärl som gått sönder men mer ovanligt kan det väl vara infektion, cellförändringar eller sådant så är väl jättebra att boka en tid för att kolla det :)

• Naijah

Tack för svar! Men jag har redan kollat upp tider och det närmaste ligger i augusti så jag hade önskat att nån eventuellt kunde hjälpa mig här såläng. jag hoppas det är nåt ofarligt 😊

• Naijah

Glömde även tilläggas att jag tog ett cellprov för bara 1,5 mån. Sen. Fick brev hem i fredags att allt såg fint ut och inga konstigheter upptäcktes

• Dilisen

Hej! Vill absolut inte dra några förhastade slutsatser, men kan du utesluta könssjukdom? Klamydia är ju väldigt vanligt att man får blodblandade flytningar (ljusa) och i övrigt väldigt lite symptom. Om du haft oskyddat samlag i närtid kanske ett sådant hemma test är värt att testa? 

om ovan är att helt utesluta så kan det mycket väl bara vara sköra slemhinnor. vill du lugna sinnet rekommenderar jag att du boka in en tid hos gynekolog, förklarar dina besvär och ber de ta alla tester som går ????🏼 lycka till !!

Svar på tråden Oklara flytningar (långt inlägg)