• Anonym (Lija)

Det var inte meningen

hej
    jag och min kille var i en trampolin park idag. Det fanns massa sånna kuddar. Han puttade i mig och när jag väl skulle upp putta han mig igen. Då gav jag han en bitch slap av ren reflex. jag mådde jätte dåligt och had3 aldrig velat skada min kille han blev sur och sa Hade de inte varit folk där hade han alltså gjort situationen värre. han sa händer de igen så lämnar han.jag känner mig jätte dålig, att jag inte är en bra partner osv.

har gjort fel jah vet?

• Svar på tråden Det var inte meningen
  • Anonym (öp.äå0holä)

Hade också blivit arg om min man puttat ner mig igen. Hade troligen ogillat att han gjorde det en gång eftersom jag ogillar att ha det svårt att komma upp vilket jag upplever att det är i såna kuddgropar. 

Hade jag känt lite panik hade jag kunnat klappa till honom eftersom  han VET att jag ogillar sånt, men min reaktion hade mest troligt blivit att jag hade fräst ifrån. 

Hans reaktion tycker jag var onödigt hård, lite beroende på vad som sas samtidigt/efteråt. 

Bad du om ursäkt direkt och sa att det var en reflexhandling pga att han puttat dig igen? 

• Anonym (Lija)
    Anonym (öp.äå0holä) skrev 2023-07-10 17:44:21 följande:

Hade också blivit arg om min man puttat ner mig igen. Hade troligen ogillat att han gjorde det en gång eftersom jag ogillar att ha det svårt att komma upp vilket jag upplever att det är i såna kuddgropar. 

Hade jag känt lite panik hade jag kunnat klappa till honom eftersom  han VET att jag ogillar sånt, men min reaktion hade mest troligt blivit att jag hade fräst ifrån. 

Hans reaktion tycker jag var onödigt hård, lite beroende på vad som sas samtidigt/efteråt. 

Bad du om ursäkt direkt och sa att det var en reflexhandling pga att han puttat dig igen? 

Jag gick därifrån och började gråta och bad om ursäkt flera gånger om. han var förbannad och tyckte jag gjored mig till offer. Vilket jag ej gjorde? jag bad om uesäkt och förklarade för honom att det Var en ren reflex..
  • Anonym (Hmmm ....)

Ni borde nog båda fundera på om relationen är något att fortsätta?
    Båda gjorde fel.

• Anonym (öp.äå0holä)
    Anonym (Lija) skrev 2023-07-10 17:48:59 följande:
    Jag gick därifrån och började gråta och bad om ursäkt flera gånger om. han var förbannad och tyckte jag gjored mig till offer. Vilket jag ej gjorde? jag bad om uesäkt och förklarade för honom att det Var en ren reflex..
    Då var hans reaktion idiotisk.
  • Anonym (Silly)

Båda gjorde fel men du handlade i reflex. Det gjorde inte han. Han knuffade dig medvetet TVÅ ggr. 

• Anonym (Silly)
    Bad han om ursäkt? 
  • Anonym (Nej)
    Om det varit ett barn som puttat dig två gånger, hade du slagit då också?  
  • Anonym (Yllet)
    Anonym (Nej) skrev 2023-07-10 17:56:10 följande:
    Om det varit ett barn som puttat dig två gånger, hade du slagit då också?  
    Är det en REFLEX så gör man det ja.

Jag har två vänner som slåss hej vilt om någon

a) kommer åt den enas fötter, då hon är vansinnig panikartat kittlig
    b) lyckas "överraska" den andre med beröring bakifrån

Då får man en rejäl spark eller en armbåge i fejset och det är en försvarsreflex.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Yllet) skrev 2023-07-10 18:01:05 följande:
    Är det en REFLEX så gör man det ja.

Jag har två vänner som slåss hej vilt om någon

a) kommer åt den enas fötter, då hon är vansinnig panikartat kittlig
    b) lyckas "överraska" den andre med beröring bakifrån

Då får man en rejäl spark eller en armbåge i fejset och det är en försvarsreflex.
    Anledningen jag frågade är att i ett antal förhör gällande våld i nära relationer har hans försvar varit att han tappade kontrollen, inte viste vad han gjorde,  när han slog henne med knytnävarna

På följdfrågan om var hur det kom sig att han inte använde kökskniven som låg bredvid eller ljusstaken så blir svaret att då kunde hon ju dött.  Alltså har han tillrckligt med kontroll för att inte använda ett tillhygge och är medveten vad han gör

Vi ursäktar ofta dåligt beteende mot våra nära med att vi tappar kontrollen.  Men hade någon annan gjort samma sak hade vi inte ägnat oss åt dåligt beteende. Alltså har vi kontroll och är ansvariga för våra handlingar

Självklart finns undantag. Tex det du beskriver och kanske TS. 
  • Fiona M

Hur kommer det sig att du har såna reflexer?
    Har du varit med om tidigare misshandel är det jävligt dumt av honom att skoja med dig så, men våld går bort i min värld. Hur tänker du jobba på dina reflexer, och är han en bra partner att göra det med?

Svar på tråden Det var inte meningen