• Anonym (Mod!)

Hur liten yta ska vi bo på för att neka släkt att sova över..

Anonym (Inget hotell) skrev 2023-07-10 20:29:23 följande:

Jag har varit ärligt och sagt att min man tycker det är jobbigt. Det är ett gammalt torp, permanent boende, vi har ett sovrum, ett lekrum, litet kök, och ett vardagsrum som vi bara får plats med en soffa och tvbord, stor gammal öppenspis tar upp en del av rummet. Förr har gästerna kunnat sova i lekrummet, vi har ingen bäddsoffa och ja skulle väl gå att lägga en madrass på golvet i vardagsrummet för en natt, men inget roligt att behöva kliva över gästernas madrass under en vecka 
    Vi tittar efter större hus men nu bor vi här...

Säge efter mig, upprepa tre gånger
    NEJ!
  • Anonym (Mod!)
    Anonym (Inget hotell) skrev 2023-07-10 20:50:51 följande:

Jag hänger inte ut honom, han själv säger detta till sina släktningar och ber mig säga samma sak.
    Att jag skrev här är bara av frustation  att folk verkar inte förstå utan tror att de bara kan komma och sova över.

Säg NEJ!
  • Anonym (Mod!)
    Anonym (Inget hotell) skrev 2023-07-10 21:06:33 följande:

Kan även tillägga att min man har inget problem att säg nej, det är en del i hans process med utbrändheten också, jag stöttar honom men det jag inte förstår är släktingarna reaktioner på det, att de inte accepterar ett nej. Träffas gör vi gärna men orken finns inte dygnet runt och boytan gör art det är svårt att få vara ifred.

Deras problem.   Lägg inte energi på andra människors konstigheter. Det sista idioten är inte född. 
Svar på tråden Hur liten yta ska vi bo på för att neka släkt att sova över..